Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
420
View
4
Reply

Haip! Jangan Tengok Gambar Ini Kalau Tengah Lapar

[Copy link]

Author: Cari-Has       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-12-2017 10:49 AM | Show all posts |Read mode
Mak aih, terliur tengok makanan berikut! Nanti dulu, jangan mudah tertipu dengan 'makanan' yang kelihatan begitu menyelerakan ini ya.


Umum tahu terdapat pelbagai rupa dan bentuk sabun yang dihasilkan hari ini. Cara membuatnya pula sangat mudah dan mendorong orang ramai menghasilkan sabun yang kadang-kadang dicipta dalam bentuk yang aneh.


Seperti karya Rochelle Javier ini. Mereka persis makanan yang menggiurkan hingga susah kita nak membezakannya sama ada ia sabun ataupun makanan sebenar.



Tak percaya? Mari kita sama-sama saksikan.




1. Terliur dengan pai strawberi ini? Ini bermakna anda sudah berjaya ditipu Javier!











2. Jangan terpedaya! Ia hanyalah sabun yang mirip dengan tart buah. Pergh, rasa nak jilat saja, kan?












3. Sedapnya kalau dapat pekena ayam golek digandingkan bersama mayonis macam ni! Tapi sayang, ia hanya beberapa ketul sabun.












4. Wah pai beri biru ini bikin terliur pula! Kalaulah ianya bukan sebiji sabun...













5. Hmmm, sungguh lazat sabun yang menyerupai pai buah dipenuhi krim ini. Menggoda betul!












6. Aduh, boleh buat perut berkeroncong melihat sabun 'sebiji' lamb chop ini!













7. Mohon pencinta seafood tidak tergoda dengan sabun umpama lobster ini, okey!













8. Kentang bakar ini boleh membuatkan perut terus menjadi lapar. Sayang sekali, ia hanyalah sabun yang tidak boleh dimakan













9. Aduh! Kenapalah cipta sabun menyerupai burger ini? Tak tahan melihatnya.















10. Siapa sahaja yang tahan dengan sabun berbentuk udang begini?





Foto : Brilio



Parah ni, kalau nampak sabun-sabun berkenaan ketika lapar. Mahu ditelannya! Sedangkan sabun mangga dari Thailand itu pun kita dah terliur tengok, inikan pula makanan sebegini, kan? - CARI

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:53 AM | Show all posts
Tart tu looks real, burger nampak macam dalam museum punya.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 11:28 AM | Show all posts
kentang bakar tu nampak sedap..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:07 PM | Show all posts
Kalau kat Jepun kedai makan selalu ada display makanan sebegini diluar kedai mereka.  Bila tengok boleh jadi tertarik nak cuba.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:23 PM | Show all posts
semuanya nampak lazat
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050088s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list