Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
3030
View
102
Reply

[Tempatan] awek jawa ditemui selamat #5

[Copy link]

Author: dodifarid    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-12-2017 01:19 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by dodifarid at 6-12-2017 01:44 AM

BATU PAHAT 5 Dis. - Seorang remaja perempuan berusia 16 tahun dilaporkan hilang selepas motosikal jenis skuter SYM ditunggangnya ditemukan dalam keadaan terbalik berhampiran persimpangan masuk Estet River, Yong Peng kira-kira pukul 9.30 pagi, semalam.

Dalam kejadian itu, remaja berkenaan, Nur Aliyah Haslan, 16, sepatutnya keluar dari rumahnya di Taman Berjaya, di sini untuk menghadiri ujian berkomputer Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) sambil ditemani seorang rakan.

Bapa mangsa, Haslan Hamidin, 45, berkata, anak sulungnya yang kini bekerja sambilan di sebuah restoran makanan segera bagaimanapun tidak sempat mengambil rakannya setelah motosikal tersebut ditemukan kira-kira tiga kilometer dari rumah mereka.

Menurutnya, dia sempat berhubung melalui WhatsApp dengan anaknya pada pagi sebelum kejadian, sambil berpesan supaya Nur Aliyah bangun solat subuh dan berharap ujian kali ini lulus selepas gagal dua kali sebelum ini.

Dia membalas berserta dengan gambarnya yang sudah bersiap tetapi mesej kali kedua saya padanya tidak dibaca sehingga kini, malah nombornya juga tidak dapat dihubungi.

Apa yang lebih membimbangkan kami, rakan-rakan di tempat kerjanya ada memberitahu Nur Aliyah pernah mengadu seperti diekori beberapa hari lepas, namun dia tidak menceritakan kepada kami, katanya ketika ditemui di Parit Yaani, di sini, sebentar tadi.

Sementara itu, Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Abdul Wahib Musa mengesahkan kes berkenaan yang diklasifikasikan sebagai kes orang hilang dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat atau terlihat mangsa diminta segera menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Batu Pahat atau balai yang berhampiran.
347b6d0307d41fd167b500ad2deb9927.png
image.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 01:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Jawa Johor muka memang Indon sngat kan....ditambah dengan perangai Luaskan Kuasa Mu Johor tu....sebijik perangai macam Indon Garuda di Dada Ku.

Hujung2 merempat ke KL dan Singapura
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 01:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Nama acah2 urban Nur A'aliyah.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 01:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Nak bersuka ria pun jujur jela dgn mak ayah. Menyusahkan orang je kau ni dik.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-12-2017 01:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by dodifarid at 6-12-2017 01:52 AM

Remaja hilang ditemui selamat

BATU PAHAT 5 Dis. - Remaja perempuan berusia 16 tahun yang dilaporkan hilang di Yong Peng, pagi semalam ditemukan dalam keadaan selamat di ibu negara, petang ini.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Abdul Wahib Musa berkata, remaja berkenaan Nur Aliyah Haslan dipercayai mengikut rakannya ke Kuala Lumpur/

"Bapa mangsa sudah dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk mengambil remaja terbabit selepas dia dikesan berada di sana oleh orang ramai.

"Polis menganggap kes ini sudah selesai susulan penemuan remaja tersebut dan dia disahkan berada dalam keadaan selamat," katanya ketika dihubungi, sebentar tadi.

Utusan Online hari ini melaporkan, Nur Aliyah dilaporkan hilang selepas motosikal jenis skuter SYM ditunggangnya ditemukan dalam keadaan terbalik berhampiran persimpangan masuk Estet River, Yong Peng kira-kira pukul 9.30 pagi, semalam.

Remaja berkenaan sepatutnya keluar dari rumahnya di Taman Berjaya, di sini untuk menghadiri ujian berkomputer Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) sambil ditemani seorang rakan.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 02:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Birah nya.....

Klu nk menggatal pun jgn le myusahkn mak bapk...

Ingtkn dah mampus kena baham rimau...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 02:49 AM | Show all posts
First thing first, once bapak dia sampai KL nnt, lempang sedas dulu, talk later.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 03:29 AM From the mobile phone | Show all posts
kalau budak umur 10 taun ke atas hentikan lah suspek kena colek diikuti kisah2 diekori motor tinggal tepi jalan bagai..for sure hilang ikut jantan!!

mak bapak pun mnyusahkan polis je nk lyn kes bodoh mcm ni..
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 03:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Jawa jongos lari ikut jantan la tu..
Org2 johor ni mmg ramai org indon ..sbb tu semua blagak..
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 04:27 AM | Show all posts
motor tu tak tahu nak double stand ke dik? birah sampai terbalik motor?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 04:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Baca berita lain mmg lari ikut boyfren katanya..n ini bukan pertama kali..

N bapaknya on thexway gi kl amik..
Dah gini bg kawen jelah..
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 04:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Nur A'liyah lari ikut teman lelaki ke KL rupanya
8:53 PM  Semasa




Remaja perempuan berusia 16 tahun yang dilaporkan hilang oleh bapanya selepas motosikal ditunggangnya ditemui berdekatan kawasan estet di Yong Peng, Johor, jam 9.30 pagi semalam, disahkan selamat dan berada di Kuala Lumpur, lapor Harian Metro.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Abdul Wahib Musa berkata, kes itu dianggap selesai dan berdasarkan rekod, Nur A'liyah pernah melakukan perbuatan itu untuk kali ketiga mengikut teman lelakinya ke Kuala Lumpur.


Bapanya, Haslan Hamidan, 45, dalam perjalanan ke ibu negara untuk mengambil anak sulung daripada empat beradik itu.

Terdahulu, Haslan mendapati anaknya hilang selepas motosikalnya ditemui polis. Polis juga memaklumkan menemui kunci motosikal dan diari milik Nur A'liyah.

Menurut rakan-rakan di tempat kerja anaknya memberitahu anaknya sebelum ini ada mengadu diekori beberapa hari sebelum kejadian.

"Kali terakhir saya berhubung dengannya melalui WhatsApp dan saya berpesan bangun solat Subuh dan berharap ujian (berkomputer JPJ) kali ini lulus selepas gagal dua kali sebelum ini.

"Dia membalasnya berserta dengan gambarnya yang sudah bersiap. Tetapi mesej kali kedua tidak dibaca sehingga ke hari ini. Malah, nombornya tidak dapat dihubungi.

"Kami risau dan memohon pertolongan orang ramai bagi mengesannya," katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 04:43 AM From the mobile phone | Show all posts
https://www.hmetro.com.my/utama/2017/12/290859/lari-ikut-balak
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 05:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Kes fail parking motor le ni.. kesian motor tu, kurang kasih syg.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 06:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Berita 9 bulan akan datang.........

Seorang bayi perempuan ditemui Estet River, Yong Peng kira-kira pukul 9.30 pagi, semalam. Motor sKuter tidak ditemui bersama bayi tersebut.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 06:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Dua kali gagal ujian berkomputer jpj tapi pandai pulak buat tanda2 diculik ye dik
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 07:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Jilakernya drama ko ni garit.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 07:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Amboi siap bgtaw kwn2 diekori lg, feeling2 kpop star kena stalk.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 07:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Kuat drama sungguh la budak ni
Elok tampar je berdas2
Menyusahkan org je
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 07:26 AM | Show all posts
Perangai engko ni dek, menyusahkan mak bapak
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 07:28 AM From the mobile phone | Show all posts
lawak la hai bdk ni..kawen jelah dik oii kalo dah sampai 3x lari ikot jantan
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 08:08 AM From the mobile phone | Show all posts
patut la gagal dua kali
nak parkibg moto pon fail..
xyah maduk ujian litar dah..komputer pon dh hauk
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 08:31 AM From the mobile phone | Show all posts
dia saja je kot jatuhkan motor tu?
nampak la cam accident?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 08:39 AM | Show all posts
birahnya ko dek... nikah jelah kalo dah camtu... menyusahkan betul lah
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2017 08:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Sian mak bapal ko dik
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050985s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list