Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1066
View
39
Reply

Dua Kanak-kanak Dilacur Ibu Sendiri Kian Stabil

[Copy link]

Author: CARI-MAMS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-11-2017 02:59 PM | Show all posts |Read mode
Dua kanak-kanak yang menjadi mangsa lacur oleh ibu sendiri kini dilaporkan semakin stabil selepas diberi kaunseling oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).


Berita Harian melaporkan kanak-kanak berusia 10 dan 13 tahun itu menunjukkan perkembangan positif selepas menjalani sesi itu sejak 1 November.


Menurut Pengarah JKM Johor, Datuk Daud Arbah, mangsa kini ditempatkan di pusat perlindungan kanak-kanak JKM di Ulu Tiram.

Kini, keadaan mereka semakin stabil dan menjalani kaunseling seminggu sekali, ujar Daud yang turut sedang mengesan datuk, bapa atau waris mangsa.


Foto Carian internet


Kanak-kanak itu akan ditempatkan di situ sehingga 19 Disember ini sebelum makhkamah memutuskan status berkenaan. Oleh itu waris dikesan bagi tujuan hak jagaan kanak-kanak itu.

Mahkamah akan menentukan hak jagaan terhadap kanak-kanak ini, sama ada diserahkan kepada waris atau institusi kebajikan, katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:07 PM | Show all posts
Malang sungguh nasib mereka.

KEnapa PDRM tak buat operasi mencegah child prostitution? Sepatutnya PDRM jadikan mak kandung budak budak ni as a bait. Bangla bangla yang datang berjumpa dan inginkan seks dari dia akan ditangkap dan dipenjarakan (plus rotan 10 das!)

Ini sahaja cara utk mencegah aktiviti spt ini.


Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Biarlah tak beranak lagi daripada dah beranak tapi tak amanah
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Takut waris pun perangai hauk mcm mak dia.. dok umah kebajikan jelah.. lebih selamat
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya nasib korg ya allah
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian. Kena kaunseling, bimbing berterusan, pantau sampai diorang besar. Psychological effects  kejadian bukan senang nak hilang. Sampai bila2 diorang kena hadap
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Baiklah dok umh kebajikan..lebih selamat n terjamin hidup adik2 ni..nk pulih balik dr trauma bkn sng
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Duk rumah kebajikan je lah..waris sendiri pun bukan boleh percaya sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:44 PM | Show all posts
matchstick replied at 14-11-2017 03:41 PM
Duk rumah kebajikan je lah..waris sendiri pun bukan boleh percaya sgt.

apakah dirumah kebajikan terjamin?





Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:45 PM | Show all posts
risau nyer nasib bebudak ni..bialah gomen jer bela..bagi waris sekali..lagi teruk..haruan2 banyak dimana2..lagi2 bila tau budak2 ni pernah jadi sex servant..moga allah lindungi mereka
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:46 PM | Show all posts
puteribaya replied at 14-11-2017 03:45 PM
risau nyer nasib bebudak ni..bialah gomen jer bela..bagi waris sekali..lagi teruk..haruan2 banyak di ...

apakah dirumah kebajikan tiada kes cabul/rogol??


Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:51 PM | Show all posts
cikgukafa replied at 14-11-2017 03:46 PM
apakah dirumah kebajikan tiada kes cabul/rogol??

erkkk..hummm tu pun satu kan?mana lah tempat yg selamat utk budak2 cenggini
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 03:54 PM | Show all posts
sebenarnye dok JKm tu pun xselamat
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:02 PM | Show all posts
Susahnya sekarang ni. Duduk kat mana-mana pun dah tak selamat. Bebudak ni la paling kesian, ingatkan duduk dengan mak dah cukup selamat. Rupanya lagi teruk nasib
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa tak melacurkan diri  sendiri ? Tak laku ke ?
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:05 PM | Show all posts
semoga Allah lindungi budak2 ni....

Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:06 PM | Show all posts
diorang ada 4 beradik kan? yg dilacurkan nie umo 10 dgn 13 thn..ada lagi 4 dgn 5 thn..semua pompuan
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:19 PM | Show all posts
tak payah bg waris yg pelihara.

ade ke yg akan jaga deols baik2? entah bila budak tu wat salah sikit, dihamunnya psl sejarah silam dia.

biarlah dia d rmh kebajikan.
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:19 PM | Show all posts
"Hanya mendapat bayaran serendah RM50, seorang ibu tunggal sanggup melacurkan dua anak kandungnya dengan lelaki warga asing di sebuah hotel bajet di Larkin Johor Bahru, bulan lalu."

mak jenis apa la tergamak buat sampai macam ni... kesian nya budak2 ni. dah la bangla plak tu...
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:33 PM | Show all posts
leylapple replied at 14-11-2017 04:06 PM
diorang ada 4 beradik kan? yg dilacurkan nie umo 10 dgn 13 thn..ada lagi 4 dgn 5 thn..semua pompuan

haah, baru baca The sun, mintak semua hukuman penjara tu ditukar pada denda....amboiii byk betul duit mak hayam ni, atas alasan ada 2 lagi anak umo 4 & 5

Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:42 PM | Show all posts
bangla bangla babi bawang tu semua tak kena tangkap ke???
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:44 PM | Show all posts
krustykrab replied at 14-11-2017 04:33 PM
haah, baru baca The sun, mintak semua hukuman penjara tu ditukar pada denda....amboiii byk betul d ...

anak2 dia yang lagi 2 org tu pun jangan la bagi dia bela kalau dia keluar sekali pun. jangan bagi jumpa sama sekali. dan hapuskan sekali nama mak dia dlm surat beranak budak2 tu pleaseeee!!


Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Aq baca artikel ni sambil ketap gigi geram sgt2!!!mcm nk pg jumpa mak budak2 ni pg hantuk kepala dia kt dinding 1000000x..sgt2 marah n geram!!!mohon mak bdk2 ni mati xsempat taubat biar dia tanggung dosa kt akhirat kelak!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:49 PM | Show all posts
saviour_09 replied at 14-11-2017 04:42 PM
bangla bangla babi bawang tu semua tak kena tangkap ke???

tu lah patut kena sekali kan, sbb sex with underage kut

Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 04:56 PM | Show all posts
krustykrab replied at 14-11-2017 04:49 PM
tu lah patut kena sekali kan, sbb sex with underage kut

tu la tutunggu jugak tindakan pdrm utk bangla2 celaka pedo ni!
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.059632s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list