Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
2653
View
192
Reply

Kereta Dilarikan Bersama Dua Anak Ketika Ambil Payung Di Bonet Kereta

[Copy link]

Author: CARI-LTS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-10-2017 06:14 PM | Show all posts |Read mode


sumber : Harian Metro



Akibat kecuaian, seorang wanita mengakibatkan kereta Perodua MyVi bersama dua orang anaknya yang berada dalam kenderaan itu dilarikan penjenayah di Taman Pulai Indah, Johor pagi tadi.


Memetik laporan Harian Metro, ketika kejadian, wanita tersebut baru tiba di rumah bapanya di Taman Pulai Indah untuk menghantar dua anaknya, seorang lelaki berusia lima tahun dan perempuan berusia tiga tahun.


Difahamkan kebetulan ketika itu hujan dan mangsa pun keluar mengambil payung di bonet kereta.


Tanpa disedari seorang lelaki bertopi warna biru mengambil kesempatan masuk ke dalam kereta dan melarikan kereta bersama anak mangsa.


Menurut Asisten Komisioner Noor Hashim Mohamad, ketika melihat suspek cuba masuk ke dalam kereta, mangsa segera cuba membuka pintu untuk mengeluarkan kedua orang anaknya, namun suspek turut bertindak pantas menguncikan pintu dan membawa lari kereta itu dengan laju.


Tambah Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri itu, adik lelaki mangsa cuba mengekori kereta terbabit dan ternampak anak perempuan mangsa ditinggalkan di tepi jalan beberapa lorong dari rumah bapa mangsa.


"Mangsa kemudian ke Balai Polis Kangkar Pulai untuk membuat laporan dan ketika di balai polis, mangsa menerima panggilan daripada adiknya memaklumkan ada orang menjumpai anak lelakinya di laluan masuk Taman Pulai Indah dan menghantarnya semula ke rumah bapa mangsa."


"Turut dilarikan ialah telefon bimbit jenis Samsung Note 2," katanya.


Menurutnya, kereta mangsa yang dibawa lari itu kemudian dijumpai terbabit dalam kemalangan di kawasan Ulu Choh pada 8.45 pagi selepas melanggar bahagian belakang sebuah lori.


Bagaimanapun, katanya, suspek melarikan diri bersama seorang lagi rakannya.


"Kes disiasat mengikut Seksyen 395 dan 363 Kanun Keseksaan," katanya. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Payung simpan dlm bonet keta.....

Bini sapa le ni....
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:24 PM From the mobile phone | Show all posts
jahatnya org sekarang...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Pada aku ini bukan cuai....mmg penyamun tu haram jadah....takkan nak amik payung kat bonet belakang pun nak kira cuai?
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:28 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 12-10-2017 06:19 PM
Payung simpan dlm bonet keta.....

Bini sapa le ni....

sikit2 nk kecam
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:29 PM From the mobile phone | Show all posts
caprut replied at 12-10-2017 06:28 PM
sikit2 nk kecam

Kejam kannn.....

Ok...aku tak kecam....
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Ambil payung pun cuai?
Sampai bila mentaliti org Malaysia ni nak menyalahkan mangsa? Yg penjenayah suka2 boleh buat jahat
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:41 PM From the mobile phone | Show all posts
kereta myvi kan? ofkosla tak blh letak payung kat cabin...sedan pun mcm tu jgk....takkan nak ban payung yg tak blh lipat kat dlm kereta?
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:56 PM | Show all posts
ramai sungguh org jahat kat malaysia.... sedih betul
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Lain le dia pegi beli payung 1km dari kereta..  Baru la cuai.. X pyh kecam sangat..nanti kena batang hdung sendiri nak kte apa?
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:00 PM | Show all posts
matamata replied at 12-10-2017 06:41 PM
kereta myvi kan? ofkosla tak blh letak payung kat cabin...sedan pun mcm tu jgk....takkan nak ban pay ...

apsal takleh plak?? aku letak 2 payung (xleh lipat) lagi dlm kete aku..
kalo side mirror aku sebelah penumpang terlipat sebab sndol dek motor.. aku tunjal balik pakai payung jek..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:12 PM From the mobile phone | Show all posts
matamata: Pada aku ini bukan cuai....mmg penyamun tu haram jadah....takkan nak amik payung kat bonet belakang pun nak kira cuai?


Tu la bukannya kes cuai, dh payung tu kt bonet nk buat mcm mn...
Tak simpan dlm bonet nk simpan kt manalagi...letak kt bawah habis anak2 pijak sampai rosak
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni mmg sekelip mata je dia buat keje ni...jumpe peluang depan mata terus grap tanpa lengah lagi
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang haram jadah..pantang ada peluang..padan muka eksiden..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Apsal tak mampos je masa eksiden tu..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Kaan eksiden tak mampos plak si celaka..aku xboleh byg anak ditinggal org mcm tu..kalau kereta lain langgar..haihhh
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti taik dadah tu..syukur anak2 dia tak apa2
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau mak dia tinggal anak2 sbb nk g kedai beli payung blh la kata cuai...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul laa...xkan amek payung kt bonet dikira cuai?jahatnya manusia skrang ni...mujur xjadi apa2 kt bdk tu..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:28 PM | Show all posts
jazaa100 replied at 12-10-2017 06:19 PM
Payung simpan dlm bonet keta.....

Bini sapa le ni....

Bodoh
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
syukur anak mangsa selamat.... skarang mcm2 bole berlaku..mnakutkan lah....
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 12-10-2017 06:19 PM
Payung simpan dlm bonet keta.....

Bini sapa le ni....

Minik pyropura...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 12-10-2017 07:12 PM
Tu la bukannya kes cuai, dh payung tu kt bonet nk buat mcm mn...
Tak simpan dlm bonet nk simpan ...

Binik maideen agaknyaaa nii.. sian anak maideeenn ditinggal tepi jln..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_conan replied at 12-10-2017 07:00 PM
apsal takleh plak?? aku letak 2 payung (xleh lipat) lagi dlm kete aku..
kalo side mirror aku sebe ...

Klu payung tgal dlm bonet....klu hujan, nk amik payung kan dah basah kann.....

Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
tagas replied at 12-10-2017 08:28 PM
Bodoh

Kau kata aku ke?.....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.059266s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list