Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1053
View
34
Reply


Leka Main Telefon Bimbit, Mak Suruh Anak Kencing Dalam Mangkuk Restoran

[Copy link]

Author: CARI-HBZ       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-10-2017 05:13 PM | Show all posts |Read mode





Sedar atau tidak, aktiviti harian kita sebenarnya lebih banyak dihabiskan dengan media sosial. Kemana sahaja kita berada, peranti mudah alih pasti menjadi teman setia.


Menurut CEO Facebook, Mark Zuckerbeg, pengguna di seluruh dunia menghabiskan waktu rata-rata lebih dari 50 minit sehari menggunakan Facebook, Instagram dan Messenger. Ini belum termasuk WhatsApp.


Baru-baru ini tular sebuah video menerusi media sosial popular Weibo mengenai tindakan seorang wanita yang membiarkan anaknya membuang air kecil di dalam mangkuk restoran hanya kerana leka dengan telefon bimbitnya.


Memetik Mynewshub, wanita tersebut tidak menghiraukan permintaan anaknya yang masih kecil untuk ke tandas sebaliknya mengambil langkah mudah dengan menyuruh anaknya kencing di dalam mangkuk sup kosong yang terdapat di atas meja tersebut.





Akibat tindakannya itu, wanita itu dikecam kerana tidak menjaga kebersihan dan tidak menghormati pelanggan lain.


Tetapi, wanita itu dengan angkuh menyatakan mangkuk yang digunakan anaknya itu memang mangkuk kotor dan akan dibasuh.


Ia tidak menjadi masalah kerana mangkuk tersebut akan dibasuh juga oleh pekerja restoran itu, katanya dipetik laporan Daily Mail.


Pengurusan restoran itu terkejut dengan kenyataan yang dilemparkan wanita itu. Malah, seorang pelayan restoran yang bekerja di sana menyatakan dia tidak pernah lihat insiden seperti ini dalam tempoh 10 tahun.


Disebabkan faktor kebersihan, pengurusan restoran berkenaan mengambil keputusan untuk membuang kesemua pinggan mangkuk yang telah digunakan wanita tersebut.


Saya tidak faham apa yang difikirkan wanita itu. Kami menyediakan tandas di setiap tingkat untuk kegunaan pelanggan, ujarnya.


Kejadian pelik dan menjijikkan ini dilaporkan berlaku di Beijing, China.


Persoalannya, adakah anda juga tergolong dalam salah seorang ibu bapa yang gemar menghabiskan masa dengan peranti mudah alih hingga sanggup membiarkan anak-anak bermain seorang diri? Jika ya, berubahlah sebelum terlambat kerana banyak kesan negatif yang akan dihadapi di kemudian hari. - CARI




Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:16 PM | Show all posts
wah alasan dia mmg mcm org skrg...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:26 PM | Show all posts
Dasar pemalas punya orang lain kali jangan ajak anak makan kat kedai kalau macam tu punya perangai.  
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Jijiknye perangaiiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:48 PM | Show all posts
well...no suprise..PRC..emang dasar
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Kencing je pun. Bukan berak dlm mangkok{:run{:run{:run{:run. Bodo ping ciner bukit
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
"...adakah anda juga tergolong dalam salah seorang ibu bapa yang gemar menghabiskan masa dengan peranti mudah alih hingga sanggup membiarkan anak-anak bermain seorang diri? Jika ya, berubahlah sebelum terlambat..." {:smile
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
buduh pengutur
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 10:25 PM | Show all posts
ewww jijik
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Makaiii jijik
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 11:43 PM | Show all posts
Side sana kan mmg pengotor..byk dh pic org share mende2 pelik diorg buat kt negara lain..
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 12:12 AM | Show all posts
org china yg tak ada etika.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 12:25 AM | Show all posts
apa kata bg makcik tuh bwk balik mgkok tuh....tgk dia nk gune ke lg ltk mknn dia...HKTUIH
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 12:49 AM | Show all posts
mohon anak itu kencing dlm mulut mak nya. patut xde masalah kan karna bole basuh mulut guna listerene or gosok gigi
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 01:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Len kali suruh ank tu kencing kt muka dia. Alasan "muka sheols dh mmg kotor dan akan dibasuh juga"
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 02:23 AM | Show all posts
Kecik-kecik dah diajar macam ni. Dah besar esok memang akan berak kencing merata la jawabnya.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 07:25 AM From the mobile phone | Show all posts
China dan etika kepelikkan berpisah tiada
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 08:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Babi nya perangai
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 08:46 AM From the mobile phone | Show all posts
ereeeeeeeeeiiii
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 09:13 AM | Show all posts
kenapa pemalas and pengotor sgt? makin teruk mentaliti org ni
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 10:09 AM | Show all posts
Dasar PRC puiiiiiiiiiiiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 10:13 AM | Show all posts
I baca title pun I dah boleh agak kejadian berlaku di negara apa. No surprises there.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 10:15 AM | Show all posts
orang yang asyik tengok hp doplopatjam ni tak pening ke kepala die ek

aku yang tengok kejup2 pun berpinar mata

terus sampai tertidur
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 11:00 AM | Show all posts
bebalnya pmpn
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 12:28 PM | Show all posts
dasar pemalas pengotorrr
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053835s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list