Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1049
View
28
Reply

[Dunia] Enggan Minum Susu, Budak Perempuan Berumur 3 Tahun Didenda Berdiri Di Bawah Pokok Sebelum Hilang

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-10-2017 02:40 PM | Show all posts |Read mode
Edited by spiderman80 at 12-10-2017 11:08 PM

Enggan Minum Susu, Budak Didenda Sebelum Hilang

http://www.mstar.com.my/berita/berita-dunia/2017/10/12/denda-minum-susu/

Diterbitkan: Khamis, 12 Oktober 2017 1:51 PM




SEORANG kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun dilaporkan hilang setelah ditinggalkan di luar rumah oleh bapanya gara-gara tidak mahu minum susu.

Sherin Matthews yang mengalami masalah perkembangan dan komunikasi dikatakan hilang sejak Sabtu lalu.

Dia hilang selepas didenda berdiri di bawah sebatang pokok yang terletak 100 kaki dari laman belakang rumahnya kira-kira pukul 3 pagi.

Susulan itu, bapanya Wesley, telah ditahan polis di Texas dan didakwa kerana mengabai dan membahayakan kanak-kanak tersebut.

Polis Richardson berkata, Matthews didakwa atas kesalahan itu kerana tindakannya menjadi punca kehilangan Sherin.

Matthews bagaimanapun telah dibebaskan dengan bon jaminan sebanyak $250,000 (RM105,4375).

Polis menggunakan bantuan anjing pengesan dan helikopter dalam misi pencarian itu.

Malah mereka turut menggunakan khidmat Biro Siasatan Persekutuan (FBI) bagi menggeledah dan menyiasat kediaman mereka.

Sherin diambil sebagai anak angkat oleh Matthews dari sebuah rumah anak yatim di India dua tahun lalu.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Kejam nya la sibapak angkat ni..
Sbb segelas susu..100K ko kena bayar..rasakan..

Moga budak kecik ni segera ditemui dgn selamat
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:40 PM | Show all posts
x nak minum susu jerk pun..
mudah mudahan dia selamat ditemui
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak denda @ ajar anak mmg x salah.. Tp pikirlah cara yg sesuai ngan umo anak tu.. Paling penting pikirlah bab keselamatan anak, emosi dia etc.. Bukannya cara menghukum terus anak tu dah boleh selesai masalah
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:48 PM | Show all posts
autism ni... siannya dapat bapa angkat dari neraka
siapa yang bayar duit jaminan tu eh?
moga selamat anak ni
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:52 PM | Show all posts
alahai bimbo nye bapak
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 04:01 PM | Show all posts
kesiannya.. dah la comel.. entah kemana pergi.. risau pulak
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 04:12 PM | Show all posts
laaa...x nak minum susu ko denda dia duk luar rmh mlm2 mcm tu...
jahat nya
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 04:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Kena culik dah la ni
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 04:18 PM | Show all posts
ape kejadah nak denda x minum susu......
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 04:19 PM | Show all posts
i rs budak tu dah meninggal
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Matthews bagaimanapun telah dibebaskan dengan bon jaminan sebanyak $250,000 (RM105,4375).   

Kejadian dkt Texas, US kan ?
Ke Texas lain ?

250 000 USD ke tu ? If yes, conversion to MYR mcm salah ?
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 04:32 PM | Show all posts
patutnya bapa dia bersyukur anak tak nak minum susu, jimat kos.. haha
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 04:47 PM | Show all posts
sorang lagi bapak angkat perangai mcm jilaker. bebaru ni dera sampai mati, yang ni dera sampai ilang...buatnya budak tu dpt kat pedo
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:07 PM From the mobile phone | Show all posts
comel bdknye..ye ke hilang ni..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Ngok betul bapak angkat. Depan mata pun orang boleh culik,pe lagi tinggal kat luar rumah.
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:29 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 12-10-2017 04:12 PM
laaa...x nak minum susu ko denda dia duk luar rmh mlm2 mcm tu...
jahat nya

Jumpa di maideen habis budak nii... hak hak hak
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:32 PM | Show all posts
dh tau bodoh tapi nak ambik anak angkat
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai sbb tak nak minum susu jaa pun umur2 gitu kau tak boleh pujuk bagus tak payah nak ada anak..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Jilakenya bapak angkat ni....dah la comel je budak tu....
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:00 PM | Show all posts
gigih ambil anak angkat OKU lepas tu cepat sentap nak didik anak.
choi nya kau dek
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:06 PM | Show all posts
aiyoh..mati2 akak ingat kokesen US bapa angkat nya...
rupanya indian yang tinggal kat US jah.
nama bukan main lagi wesley mathews bagai acah kokesen sangat
indian murtad kah dek??

Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:08 PM | Show all posts
akak syak sheols dah bunuh anak itu.
parents sheols pun dah enggan cooperate dengan police yang menyiasat
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:12 PM | Show all posts
http://www.foxnews.com/us/2017/1 ... -investigation.html

The couples other 4-year-old daughter is in the custody of a family friend. Child Protectives Services said it has dealt with the family before but would not elaborate.

A lot of people have asked why the little girl was drinking milk at 3 a.m. Mathews told police Sherin was malnourished when they adopted her from India. They were doing feedings throughout the day and night.

So part of the feeding thing was to build some mass and put some weight on her so it wasn't uncommon for her to have to be fed on a consistent schedule or as frequently as they could, Sgt. Perlich said.

Police said the little girl also has disabilities that make it hard for her to communicate.


kau mampu konsep force feeding bagai??
dah 2 tahun kot heshe ambil jadi anak angkat, takkan malnourish lagi kot
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Pkl 3am kat sana dah cerah ke?.....
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.069163s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list