Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
816
View
20
Reply


"Tatu Lain Tak Ada Ke Bodoh?"-Netizen Pertikai Betis Lelaki Tertulis Kalimah Allah

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-10-2017 10:40 AM | Show all posts |Read mode
Kalau begini gayanya nak buat macam mana lagi agaknya? Nak kita berfikiran positif lagi ke kalau terang-terangan ianya menghina Islam.


Sebuah video yang dimuat naik oleh Shamsul Kamal ini didakwa terjadi di Jalan Yap Kwan Seng, Kuala Lumpur.


Dalam rakaman berdurasi 10 saat tersebut, seorang lelaki dilihat memakai baju berwarna putih, topi dan seluar pendek.




Tengok pula di betisnya. Cacahan tatu yang bertulisan kalimah Allah! Ini sudah melampau sampai nama Tuhan pula dipermain-mainkan.


Tidak dapat dipastikan lelaki berkenaan berbangsa apa, tapi yang penting ia seolah-olah sengaja dilakukan untuk menimbulkan provokasi.


Dari gayanya, lelaki tersebut nampaknya langsung tidak berasa bersalah. Selamba berjalan dan memakai seluar pendek, sudah pasti dia tidak kisah jika orang lain nampak tatu tersebut bukan?





Netizen yang melihat video ini masing-masing marah dan kebanyakannya mempetikaikan tindakan lelaki tersebut.


"Dah tak ada benda lain ke kau nak cacah kat betis kau, bodoh!"
"ihak berwajib tak nak ambil tindakan ke apa? Ini sudah lebih, agama Islam dihina."
"Semoga betis kau berkurap tak lama lagi."




Setakat ini masih tiada penjelasan tentang identiti lelaki berkenaan. Kalau terjadi depan mata, agakanya apa tindakan yang anda akan lakukan? -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 10:53 AM | Show all posts
dia berani sebab dia tau melayu xde teloq nak amik tindakan sewajarnya
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 11:13 AM | Show all posts
melampau betul..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 11:18 AM | Show all posts
tupaiterbang replied at 12-10-2017 02:53 AM
dia berani sebab dia tau melayu xde teloq nak amik tindakan sewajarnya

hanya mampu rakam dan viralkan di fesbuk
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 11:41 AM | Show all posts
bodoh.........................................
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:17 PM | Show all posts
mmg nampak sgt heols nak provok ni..semoga diberikan hidayah memeluk Islam.
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin bosan dah hidup di dunia kot. Nak try alam kubur plak
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:28 PM | Show all posts
kurang ajar..mohon jakim amik tindakan...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Saje nak provoke
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 01:52 PM | Show all posts
provokasi yang jelas dan pabila org islam bangkit mereka kata racis
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 02:08 PM | Show all posts
tupaiterbang replied at 12-10-2017 10:53 AM
dia berani sebab dia tau melayu xde teloq nak amik tindakan sewajarnya

lagi2 pulak ramai acah2 melayu tp tak percaya tuhan, sini pun ramai.



Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 02:19 PM | Show all posts
pakderis replied at 12-10-2017 01:52 PM
provokasi yang jelas dan pabila org islam bangkit mereka kata racis

kalau kt Indon, apek ni kepala dia dengan badan dia dah dipisahkan
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 02:49 PM | Show all posts
Kasi potong itu kaki
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:17 PM | Show all posts
tupaiterbang replied at 12-10-2017 10:53 AM
dia berani sebab dia tau melayu xde teloq nak amik tindakan sewajarnya

Melayu KL & Selangor macam engkau , macam shamsul kamal saja mereka tau tak berani. Korang sama lemah dengan indon sebab korang keturunan pendatang indon kurun ke19
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:19 PM | Show all posts
Muslim  bukan melayu di malaysia pula....laaagi la lemah
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:25 PM | Show all posts
mana ayahanda 3 line ni

xde ke yg tangkap budak ni

ayah rani kulup apa cer

yusof azmi apa cer

Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 03:33 PM | Show all posts
saja cari pasal..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:05 PM | Show all posts
kita bakor
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Potong kakinya dan bagi CT Kossim makan kaki bau bangkai Cina komineh
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 12:14 AM | Show all posts
Tunggu masa je ni....   korang dengar khabar laa esok lusa apa jadi...
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2017 07:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Provokasi secara terang2...huhu..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051677s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list