Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
2360
View
60
Reply

[Tempatan] Kerana BOBO Kutahan Semua!

[Copy link]

Author: GhostWalking    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-10-2017 12:11 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
"SAYA tekup muka dengan kain kerana darah tidak berhenti menitis dan terus menunggang motosikal sendirian ke Hospital Sungai Bakap (Pulau Pinang) yang terletak 6 kilometer (km) dari rumah."

Itu kata WR Irman Karman, 35, bapa kepada dua anak yang bergegas ke hospital selepas cedera di muka dicakar kucing dan gambar kecederaannya itu tular di media sosial.

"Kejadian berlaku pada 7.15 pagi, 30 September lalu, ketika saya berseorangan di rumah. Saya terkejut dicakar, sedikit lagi nak kena mata.


"Masa itu, kucing saya bergaduh dengan kucing jiran dan berlari masuk ke dalam rumah. Secara kebetulan saya sedang berbaring di ruang tamu sebelum dicakar," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Katanya, dia bernasib baik kerana cakaran itu tidak terkena mata dan anak-anaknya juga tiada di rumah memandangkan mereka gemar bermain dengan kucing jantan berusia tiga tahun yang dipanggil Bobo.

"Pada saya kejadian ini tidak disengajakan, biasalah kalau kucing bergaduh. Lagipun, doktor sudah berikan dua suntikan untuk mencegah jangkitan dan saya diberi cuti sakit selama enam hari.

"Alhamdulillah, luka semakin pulih, tetapi masih perlu bertemu doktor untuk rawatan susulan," katanya yang bertugas sebagai pemandu ambulans hospital berkenaan.

WR Irman yang tinggal di Taman Seruling Emas, Sungai Bakap, bagaimanapun terkilan dengan fitnah yang dilemparkan oleh pelayar laman sosial kepadanya mengenai kejadian itu.

"Ada yang maki saya kerana mungkin mereka ingat saya dera kucing. Bobo saya pelihara sejak kecil seperti anak sendiri, memang tak pernah pukul.

"Macam-macam fitnah dilempar, kata saya pukul Bobo, saya ini penjenayah, bergaduh dengan isteri. Memang tak sedap dibaca," katanya.

Katanya, Bobo adalah kucing rumah dan hanya sesekali keluar di kawasan hadapan parkir rumahnya.
Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 11 Oktober 2017 @ 11:46
cako_cropped_1507736755.jpg
cakor_cropped_1507736757.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Bodonya.. gigih nak jaga haiwan.. baik aku jaga PS4..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Ade gak ex-kolig haku dulu.  Tepi mata kene cakor ayam serame tapi spekulasi tetap ade..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Akak tak faham...part kena fitnah tu.

Macam cerita kak hasanah je.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-10-2017 12:16 AM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 11-10-2017 04:15 PM
Ade gak ex-kolig haku dulu.  Tepi mata kene cakor ayam serame tapi spekulasi tetap ade..

Speku dia dera ayam ke sisthur
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:21 AM From the mobile phone | Show all posts
GhostWalking replied at 12-10-2017 12:16 AM
Speku dia dera ayam ke sisthur

Gadoh dengan bini le spekunye..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:40 AM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 12-10-2017 12:21 AM
Gadoh dengan bini le spekunye..

arbaiyah sangat cakar cakar ni
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:42 AM | Show all posts
Hish bobo ni nakal sangat gi cakar tuan kenape..patut kena leter ni
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Cakaran cinta bobo
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 01:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Kucing kalau gaduh memang unpredictable. Gigit atau cakaran memang boleh bawa luka. Gws pakcik
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 01:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Sempat lagi selfie dengan Bobo tu semoga cepat sembuh ye
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 01:27 AM | Show all posts
bobo kucing rupanya..ingatkan cakaran bobo sayang apa khabar denganmu


bobo.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 02:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku pernah kena dlm 10 tahun lepas. Stray cat depan opis. Masa tu aku pakai seluar paras bawah lutut. Kucing dua ekor tgh bergaduh. Kebetulan aku lalu area tu, salah seekor lari terlanggar kaki aku terus digigit dan dicakarnya. dalam gak gigitan tu. Kena jahit 2 stitches and kena suntik. Troma kejap aku dgn kucing masa tu. Bukan aku kacau pun, lalu je.
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:47 AM | Show all posts
saladin780 replied at 12-10-2017 01:27 AM
bobo kucing rupanya..ingatkan cakaran bobo sayang apa khabar denganmu

Hahahhaha.
Aku pun pikirin kan bobo yg ini.
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:18 AM From the mobile phone | Show all posts
aduii, kucing kalau dah bergaduh xingat apa2. .tgn iols ni dah berlubang haritu kena cakar/gigit kucing. .nasib baik ada minyak batu cina tu, penyelamat iols
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:22 AM | Show all posts
Selain mencakar/menggigit, tahik kucing sememangnya igauan ngeri untuk aku....
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:56 AM From the mobile phone | Show all posts
saladin780 replied at 12-10-2017 01:27 AM
bobo kucing rupanya..ingatkan cakaran bobo sayang apa khabar denganmu

I pn fikir Bobo ni masa mula2 baca tajuk benang
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by mommymonster82 at 12-10-2017 08:04 AM

Kucing kalau tgh bergaduh jgn dipegang atau disentuh dia terkejut..jauhkan diri jgn dekat..kalu tak  mmg dia akan cakar apa sj yg dekat dgn dia... ambil air siram je bagi dia cool..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:10 AM From the mobile phone | Show all posts
I pun ingat sheols berskandal dgn Bobo tu

Kemanakah Bobo gebu tu menghilang? Rindu keletah sheols. Last I dgr dia tolong family niaga nasi ayam.
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:24 AM | Show all posts
putehkundor replied at 12-10-2017 12:10 AM
I pun ingat sheols berskandal dgn Bobo tu

Kemanakah Bobo gebu tu menghilang? Rindu keletah s ...

kak teh taknak jadi macam bobo buat video gedik-gedik?
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:39 AM | Show all posts
finesse replied at 12-10-2017 12:14 AM
Bodonya.. gigih nak jaga haiwan.. baik aku jaga PS4..

naluri haiwan tak boleh dijangka
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:50 AM | Show all posts
teruk juga......................
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Kena cakar secoet pon pedih... apetah lagi satu muka mcm tu. Nasib syg...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 09:07 AM From the mobile phone | Show all posts
I pun pernah kena cakar dgn kucing sendiri kat tangan kiri dekat2 ibu jari
Sampai sekarang ada parutnya.
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 09:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Arwah mak iols penah kena cakar ngn kucing kt muka tp tak g hospital pastu mak sakit takleh bgn n bergerak. Taktaula sakit tu ade kena ngena ngn cakaran kucing atau buatan org. Sbb masa tu g sepital pun doc taktahu mak sakit apa sampai hnya mampu baring je.

Iols penah kena cakor ngn kucing kt kaki masa mlm raya sbb kucing tu terkejut bunyi mercun. Hampeh tul dia terkejut terus melompat g cakar kaki iols.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.056324s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list