Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1933
View
31
Reply

[Tempatan] Amboi Awek Cun Kendong Siapa Tu Gara-Gara Ulaq

[Copy link]

Author: GhostWalking    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-10-2017 12:01 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
SAYA takut depa main ayaq (air) sebab ada cikgu nampak ulaq (ular) berkeliaran di sekolah, kata Farrah Norashikin Juhari, 35, guru pendidikan jasmani Sekolah Kebangsaan Haji Abu Bakar, Lepai, Alor Setar, Kedah yang gambarnya mengendong lima murid sekolah itu menjadi tular di media sosial, hari ini.

Kebanyakan netizen memuji kegigihan Farrah yang bertindak mengendong beberapa murid selepas sekolah itu dilanda banjir pagi tadi.

Farrah berkata, pada 7.45 pagi sekolah berkenaan dilanda banjir kilat menyebabkan beberapa kelas Tahun Satu dan Dua dinaiki air menyebabkan mereka terpaksa ditempatkan di kelas tingkat atas.


Bagaimanapun, beberapa murid mengatakan mereka tertinggal bekalan makanan dan wang dalam kelas menyebabkan saya risau sekiranya mereka dipatuk ular jika membenarkan mereka meredah air banjir.

Saya kemudian menawarkan diri mengendong lima murid dari dewan tempat berkumpul ke kelas mereka yang hanya terletak puluhan meter saja, katanya ketika dihubungi Harian Metro, hari ini.

Katanya, kebanyakan mereka adalah murid Tahun Satu dan sudah menjadi lumrah kanak-kanak seronok apabila melihat air banjir menyebabkan guru sekolah berkenaan membuat kawalan ketat.

Ada beberapa murid Tahun Dua mengatakan malu dikendong saya, tetapi saya menerangkan keadaan ketika itu sudah darurat dan saya tidak mahu kejadian tidak diingini berlaku terhadap mereka.

Keadaan pagi tadi memang kalut, tetapi ini bukan kejadian pertama banjir kilat berlaku, setiap kali hujan lebat pasti terjadi bah, kata ibu kepada seorang cahaya mata itu.

Dia yang baru dipindahkan ke sekolah itu Januari lalu berkata, dia mengambil tanggungjawab berkenaan kerana sudah menjadi tugas seorang guru sentiasa melindungi anak didiknya.

Saya tidak sangka gambar berkenaan menjadi tular kerana saya hanya laksanakan tanggungjawab sebagai seorang guru, katanya.
ulaq_cropped_1507707569.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 12:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Wow..  Pakej..  I'm a fan!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-10-2017 12:05 AM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 11-10-2017 04:03 PM
Wow..  Pakej..  I'm a fan!

Nak tumpang kendong ke dek haha
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 01:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Ini dh jadi mak org...bukan awek
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 01:30 AM From the mobile phone | Show all posts
grouper replied at 12-10-2017 01:17 AM
Ini dh jadi mak org...bukan awek

Aisey..  Saham baru nak naik viral udah los lobos ka?  Takpe, bertabah la.  Queen Syikin ade..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:03 AM From the mobile phone | Show all posts
hahaha....rakan seperjuangan...tak sangka famous kejap....ibu berhati waja
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Gigihnya nya kau cikgu. Awat Tak pi sorang sorang jah, murid murid tu cakap lah dok meja berapa sekian sekian
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 06:41 AM From the mobile phone | Show all posts
baiknya cikgu zaman sekarang... kalau zaman dulu mau diterajangnya aku sampai ke pantat air....
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:13 AM | Show all posts
Laaaaa.... Bini orang ke? Okayyyy............
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Ok..cntik..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:23 AM From the mobile phone | Show all posts
insulin replied at 12-10-2017 07:13 AM
Laaaaa.... Bini orang ke? Okayyyy............

laaa, abg insulin ni gigih nau nangis. .kalau eyebrow pmpuan tu dah d bersihkan, bibir dia tu dah xada lipstick. .ntah2 nak banjir haaaa abg insulin nangis. .ntah2 bibir dia hitam akibat kekerapan pkai gincu, kening ntah2 botak lgsung xada bulu. .acaner? tu yg gigih lukis. .kah kah kah
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:24 AM From the mobile phone | Show all posts
mummyAS91 replied at 12-10-2017 06:03 AM
hahaha....rakan seperjuangan...tak sangka famous kejap....ibu berhati waja

wahhh, pic u pun cntk. .adakah ittew u??? kim salam yaa kak, nak jdkan akak angkat bleh?
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:25 AM From the mobile phone | Show all posts
sekngucing replied at 12-10-2017 06:41 AM
baiknya cikgu zaman sekarang... kalau zaman dulu mau diterajangnya aku sampai ke pantat air....

dlu cikgu matematik iols pun mcm tu, jahat sgt suka btol rotan iols d tgn laa kaki laa. .nasiblaa skrg iols ni bab2 mengira dah terer!
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:27 AM From the mobile phone | Show all posts
mrizumi replied at 12-10-2017 07:16 AM
Ok..cntik..

tu jer? komen laa lebih2 sikit. .HAHAHA
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:28 AM From the mobile phone | Show all posts
raradhia replied at 12-10-2017 07:27 AM
tu jer? komen laa lebih2 sikit. .HAHAHA

Haha..boleh la tu...pg2..xdpt nk karang2 ayt lg..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:29 AM | Show all posts
raradhia replied at 12-10-2017 07:23 AM
laaa, abg insulin ni gigih nau nangis. .kalau eyebrow pmpuan tu dah d bersihkan, bibir dia tu dah  ...

Hihi. Kan... Nampak putih benar muka tu. Barangkali edited by using smartphone apps...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Cikgu pjk.. mestilah slim...
Lain ler cikgu BM..
Mati la makkk..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:32 AM From the mobile phone | Show all posts
raradhia replied at 12-10-2017 07:23 AM
laaa, abg insulin ni gigih nau nangis. .kalau eyebrow pmpuan tu dah d bersihkan, bibir dia tu dah  ...

Jgn la hancurkan lg hrpn org dgn imaginasi realiti itu...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
mrizumi replied at 12-10-2017 07:32 AM
Jgn la hancurkan lg hrpn org dgn imaginasi realiti itu...

keh keh keh keh, ramai yg kuciwa selepas tahu pmpuan ini dah berkahwin. . @mrizumi ada still single, korg xnak plak?
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:46 AM From the mobile phone | Show all posts
raradhia replied at 12-10-2017 07:42 AM
keh keh keh keh, ramai yg kuciwa selepas tahu pmpuan ini dah berkahwin. . @mrizumi ada still singl ...

Pndai2 je..mana tahu i still single?
U pun sama kn rara..hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:49 AM From the mobile phone | Show all posts
mrizumi replied at 12-10-2017 07:46 AM
Pndai2 je..mana tahu i still single?
U pun sama kn rara..hahaha

alaaa, kita kan pnh ckp haritu psl whatsapp2 apa ntah tajuk perbincangan kita haritu. .so, i teka mcm single jaa. .single dlm dunia forum la kot!

i dlu terkenan dgn abg @Zairilakmal tp dah xada jodoh kan, apa boleh buat kalau xmesti i dah ada kekasih skrg ni. .

alamak, OT laa uols. .ish, sorry
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 07:53 AM From the mobile phone | Show all posts
raradhia replied at 12-10-2017 07:49 AM
alaaa, kita kan pnh ckp haritu psl whatsapp2 apa ntah tajuk perbincangan kita haritu. .so, i teka  ...

Ow..kat thread luahkn prasaan tu ke?
Haha..jgn la kenangkn org dh xda..
Ramai je dlm ni yg jujur n nyata..
Kte je xthu..dh2..jgn kacau thread org..
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:43 AM From the mobile phone | Show all posts
raradhia replied at 12-10-2017 12:10 AM
okeyyy, mcm muka iols sikit

ok jap lg ada org htr peyem gmba bibird kt uolss

hahahaha

cc: @beautifulliar
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:44 AM From the mobile phone | Show all posts
idakamaruddin replied at 12-10-2017 08:43 AM
ok jap lg ada org htr peyem gmba bibird kt uolss

hahahaha

laaa, takutnya iols nak padam laa komen tu. .
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2017 08:48 AM | Show all posts
amboi larat no cikgu...................
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057491s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list