Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1293
View
43
Reply

Pusat Tahfiz Dijilat Api Lagi, Kali Ini Di Klang

[Copy link]

Author: CARI-LTS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-10-2017 06:08 PM | Show all posts |Read mode


sumber : mstar



Kejadian kebakaran melibatkan asrama penginapan pusat tahfiz sekali lagi berlaku. Kali ini menyaksikan Pusat Tahfiz al-Quran Fahd Ikhlas Enterprise di Klang, Selangor hangus dijilat api petang kelmarin.


Memetik laporan mStar, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Pinang, Zaidi Ahtan berkata kebakaran melibatkan asrama tahfiz dua tingkat yang terletak berhadapan dengan Sekolah Kebangsaan Rantau Panjang itu menyebabkan empat bilik asrama yang terletak di aras atas musnah.


Tambahnya, kebakaran itu bagaimanapun tidak mengakibatkan kecederaan mahupun kehilangan nyawa oleh kerana ketika kejadian, kesemua pelajar tahfiz itu berada di aras bawah.


"Dilaporkan ketika kejadian, 25 pelajar lelaki  dan dua guru yang menghuni di asrama itu berada di tingkat bawah mengikuti kelas mengaji."


Jelas beliau, kebakaran yang berpunca dari bilik tengah asrama tersebut dapat dipadamkan sepenuhnya kira-kira 20 minit kemudian.


Seramai 20 anggota dari tiga balai bomba dikejarkan ke tempat kejadian bagi memadamkan kebakaran.- CARI

sumber : mStar

sumber : mStar
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
One after another n they refused to listen  to constructive critism. So let it be.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06: One after another n they refused to listen  to constructive critism. So let it be.


Berulang kali sudah pisang berbuah kak..sampai dah busuk-busuk pun.still sebegitulah seadanya. Nasiblah tiada nyawa yang terkorban kali ini
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:29 PM | Show all posts
Syabas dan tahniah kepada yang syahid (jika ada)....

Nota: Can't be bothered to read the report.....
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Adakah dirancang?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:44 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06: One after another n they refused to listen  to constructive critism. So let it be.

{:freak

Xpe lah kalo mati hangus pon untung masuk syurga. Boleh pilih nk masuk pintu mana.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
skolah tahfiz ni dah knp asik tebakar je manjangg??skolah mubaligh skolah cina keling kapiaq xde plak tebakar slalu mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 07:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebab tu aku senyum sinis je bila baca komen pengetua tahfiz selepas kejadian terbakar haritu...yang dia kata mereka anak2 syurga tu...senangnya cakap...masalahnya skg bangunan tak cukup syarat2 keselamatan kau dah bukak bagi budak2 tahfiz duduk...tak kisah la penginapan sementara pun, mestilah make sure selamat untuk diduduki....emo pulak aku dengan pengetua2 tahfiz ni...ini bukan kes pertama kot. Please open your eyes...biar lambat kumpul dana asalkan semua selamat....dah cukup dana baru bukak tahfiz....faham....
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada yang mati rentung dapat masuk syorga tak kali ni?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 07:15 PM | Show all posts
jadi siapa nak kutuk, derma dulu lah yer.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 07:25 PM | Show all posts
sorry tak boleh nak kecam. belum derma apa apa.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 07:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Di akhir zaman ni, makin ramai orang alim yang dijemput Illahi
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasib baik selamat....
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam musim plak dah, moga2 takder yg trrkorban
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
pihak berkuasa kena buat satu program hantar orang semak aspek keselamatan
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Strategi mintak derma?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 09:04 PM From the mobile phone | Show all posts
rayna_raynes replied at 10-10-2017 12:46 PM
Strategi mintak derma?

i ingatkan i sorang je yg terfikir macam tu.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Bila kritik katanya hina islam. Bila suruh tutup sebentar utk penambahbaikan katanya tahfiz bakal diharamkan. Sekarang tuhan tunjukkan kat ostad2 ni balasan setimpal! Tuhan maha adil sis.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts
rayna_raynes replied at 10-10-2017 08:46 PM
Strategi mintak derma?

Xde kematian so strategi x menjadi.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 09:55 PM | Show all posts
bila dibangsatkan oleh Naz JJCM, bukan main meroyan sekor2 membela tahfiz sampai sorang ustaz tahfiz dok melahar Naz JJCM dengan bahasa ala2 dakwechatnya tu sambil mintak diviralkan laharannya tu
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
samasam90 replied at 10-10-2017 09:04 PM
i ingatkan i sorang je yg terfikir macam tu.

Kita pendosa sis
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 10-10-2017 09:13 PM
Xde kematian so strategi x menjadi.

Kalau tak senang2 kaut 1M
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 10:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Anyway aku terpikir kenapa senang2 sgt tahfiz ni terbakar? Beribu kot sekolah asrama seluruh malaysia susah nak dengar kisah kebakaran. Tp tahfiz dalam setahun at least sekali. Diorang masak dalam bilik ke? Atau pakai lilin? Atau ada pendiang dalam bilik? Dupa kemenyan? Colok gaharu? Confused aku
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 10:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagi terbakar dan akan berlaku lagi..Nasib xde kematian kali ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 11:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Rugi la xde yang mati rentung...xmerasa derma 1M...tak merasa syorga free...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054908s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list