Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
47686
View
2234
Reply

[Tempatan] 20 Maut Sekolah Tahfiz Terbakar Di Keramat

  [Copy link]

Author: pendeta       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-9-2017 08:40 AM | Show all posts |Read mode
Edited by spiderman80 at 14-9-2017 10:12 PM

20 maut, 3 kritikal, 2 separa kritikal























Share



0





Kalidevi Mogan dan Nurul Hidayah & Nabiha Kamal



LEBIH 20 terkorban, tiga kritikal dan dua separa kritikal dalam kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Ittifaqiyah, Kampung Datuk Keramat, hari ini.
Mereka dipercayai selepas terperangkap dalam kejadian 5. 45 pagi Khamis, 14 September 2017.
Maklumat lanjut akan dikongsi kemudian.




Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 14 September 2017 @ 8:20 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:41 AM | Show all posts
patotlaaa non stop bunyi bomba pg td...

Inalillah....
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:42 AM | Show all posts
keramat kat penang ka KL ni?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:43 AM | Show all posts
ok..
kat datuk keramat KL ni haaa

By HARIZ MOHD - September 14, 2017 @ 8:29am



KUALA LUMPUR: Up to 25 people are reported dead in a blaze which destroyed a tahfiz school in Datuk Keramat here early this morning.
It is understood that the bodies are being transported to the KL Hospital.
According to authorities, the school at Jalan Keramat Hujung caught fire at about 5.15am.
When contacted, a spokesman from the City Fire and Rescue Department said they received a call about the incident at 5.41am.
As of 8am, the Department has nine fire engines from four stations at the scene.
The spokesman said firefighting operations are ongoing.






Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziah

Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:45 AM | Show all posts
ahh sudahhhh..kat sri petaling ni pun ada pusat tahfiz...dorang dpt bomba cert ke tak ni?



Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:46 AM | Show all posts
Allahu.... semoga adik adik yang terkorban tahfiz dicucuri rahmat
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziah utk semua
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:50 AM | Show all posts
Allahuakbar... sedihnya pagi2 dpt berita sebegini. Moga Allah swt tempatkan mereka ke dalam syurga. Meninggal ketika menuntut ilmu.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziah. Dah bape kes sek tahfiz ni terbkr. Pbinaan bgnn sek diorg tu ada kelulusan tak. Pelik sek tahfiz tumbuh cam cndwn. Sume ustaz2 pn nk buat sek tahfiz sndr gamaknya
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun.

Alfatihah...
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:52 AM | Show all posts
Allahuakbar.....moga ditempatkan di syurga...Dari Dia kita datang, dan kepada-Nya jua lah kita kembali
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Allahu..sedihnye...moga keluarga yg terlibat tabah menghadapi dugaan
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:55 AM | Show all posts
Alfatihah semoga Allah mengampuni dosa adik2 tahfiz semua... dan menempatkan mereka di kalangan orang yang beriman..

Audit Keselamatan Bangunan masih diambil enteng oleh sebahagian masyarakat malaysia
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Al fatihah.. kerap sgt pusat tahfiz terbakar
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Ya Allah..ya Allah.dpt kt FB td ingtkn kat luar negara.kat sini rupanya
innalillahiwainnailaihirajiun.terbakar kat dalam je ke mcmana.bangunan nmpak elok je.sedihnya dapat berita mcmni.moga family2 mrk tabah n redha.Allah lebih sayangkn mereka...
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:57 AM | Show all posts












Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:58 AM | Show all posts
byk betul kebakaran lately, pagi tadi lalu kt depan pandan jaya, ada kebakaran jgk, nmpk mcm rumah setinggan,...
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:59 AM | Show all posts
nini_azmi replied at 14-9-2017 08:51 AM
Takziah. Dah bape kes sek tahfiz ni terbkr. Pbinaan bgnn sek diorg tu ada kelulusan tak. Pelik sek t ...


Sume ustaz2 pn nk buat sek tahfiz sndr gamaknya


Tak tahu, jangan main cakap. Jadi fitnah nanti
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahfiz lagi..., tahfiz tahfiz ni ada SOP kebakaran tak? Ada bomba datang inspect tak soal kesalamat ke harap doa je hari hari.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 09:00 AM | Show all posts
allahuakbar... takziah sgt..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 09:00 AM | Show all posts
kecimpret replied at 14-9-2017 08:45 AM
ahh sudahhhh..kat sri petaling ni pun ada pusat tahfiz...dorang dpt bomba cert ke tak ni?



Dah pergi tengok tempat macamana? Jadi main tembak tengok papan tanda saja.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 09:01 AM | Show all posts
alfatihah

kecuaian dan tidak mengutamakan keselamatan. itulah yang sering meols utarakan setiap kali kes camni muncul

kadangkala, nak buat sekoalh tahfiz tapi ciri2 keselamatan langsung takde.
tak fikir pun mende2 camni. kesesakan, penggunaan elektrik yang berlebihan, tiada pemantauan berkala, dan kadang2 langsung takde CF ataupun kelulusan bomba untuk pembinaan sekolah tahfiz ni. sedih sangat meols

bandingkanla dengan sekolah cina; dengan bangunan gah nya, dengan swimming pool nya, dengan court tennis nya, macam2 sekolah cina ada, siap sewakan untuk orang ramai. api sekolah tahfiz? selalunya tidur berimpit2, masak sendiri tepi katil. adoi!
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 09:02 AM | Show all posts
cecite replied at 14-9-2017 09:00 AM
Dah pergi tengok tempat macamana? Jadi main tembak tengok papan tanda saja.

kan aku tanya tu...tanyaaaaa paham dakkkk??
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 09:03 AM From the mobile phone | Show all posts
takziah, alfatihah. .
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.060150s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list