Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
2650
View
64
Reply


Alhamdulillah, Saya Dijodohkan Dengan Madu Yang Ikhlas - Nurul Zahid Kongsi Kisah Berpoligami

[Copy link]

Author: CARI-HBZ       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-9-2017 04:38 PM | Show all posts |Read mode






Poligami adalah salah satu di antara syariat Islam namun seringkali menimbulkan perbahasan dan "tentangan" terutamanya di kalangan wanita.


"Siapa sanggup berkongsi kasih, apa sudah pupus ke lelaki dekat dunia ini?"


"Tak cukup ke ada satu sampai nak tambah lagi cawangan baru?"


" Kalau bab poligami, kaum lelaki laju je nak ikut syariat tapi bab nafkah semua tu mampu ke berlaku adil?"


Itulah antara contoh rungutan yang biasa kita dengar dari kaum wanita setiap kali berbicara tentang poligami. Namun bukanlah semua wanita menolak poligami, ini terbukti dengan pelbagai perkongsian kisah pasangan yang hidup bermadu mampu kekal bahagia.


Datuk Nurulhidayah atau lebih dikenali dengan nama Nurul Zahid juga ada berkongsi luahan hati tentang hidup berpoligami.


Untuk info, anak sulung kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi itu baru sahaja bergelar isteri buat kali kedua pada bulan Jun lalu bersama jejaka pilihan hatinya iaitu Datuk Saiful Nizam Mohd. Yusoff.


Menerusi akaun Instagram miliknya, beliau ada berkongsi coretan luahan hati di salah satu gambar bersama isteri pertama suaminya (madu) yang di muat naik beberapa hari lalu.




Kredit foto - Instagram nurulzahid





tak semua perempuan bernasib baik seperti kami. Ini adalah salah satu memori yg kami rakamkan selepas selesai acara akad nikah sy dan suami, yg pada mulanya utk simpanan peribadi kerana takut disalah mengertikan tentang perkongsian berpoligami.

Alhamdulillah, sy dijodohkan dgn madu atau kakak yang ikhlas dan memahami dan kakak juga bersyukur akan jodohnya dengan sy yg sekepala dgnnya. Percaturan Allah sangat hebat.!

Sebenarnya peranan suami dalam mendidik isteri amat besar, begitu juga pengalaman diri dan latar belakang keluarga. Tak sabar rasanya utk sy berkongsi perjalanan hidup sy yg mengubah persepsi dlm berkongsi kasih ini. Bila sy sendiri melayari bahtera rumahtangga ini bersama suami dan kakak, tak tercapai dek akal atau tidak pernah terlintas bahawa sy mampu membawa diri dan kasih sayang sejauh ini.

Sedikit perkongsian yg sy tidak pernah dedahkan .. Perkara pertama atau ayat pertama yg keluar dari mulut sy bila pertama kali berjumpa kakak ..Kak, maafkan Nurul sebab berkawan dgn suami akk (walaupun ketika itu sy dan suami tidak dikategorikan sebagai bercinta / tidak bercinta lagi) ..

Ikhlasnya, suami memberitahu kakak niat utk memperisterikan sy dan murninya kakak menerima pelawaan sy utk berjumpa empat mata pd ketika itu. Tidak salah jika antara kita (wanita) terlanjur menyayangi lelaki yg sudah berkahwin tetapi kita perlu BERBAHASA dan tahu bagaimana utk tidak menambah kelukaan pd sebelah pihak yg sudah tersedia lukanya.

Kesimpulannya, hormati kasih sayang yg Allah kurniakan dan jangan lokek meminta maaf samada wujudnya salah atau tidak. Terima kasih suami, terima kasih kakak kerana sudi menjadikan Nurulhidayah sebahagian daripada hidup kalian.

Inshaa Allah, nantikan perkongsian sy lagi. Ingat, berbahasalah. Ia tidak menjadikan kita miskin malah Allah memberikan kekayaan jiwa pd kita. Inshaa Allah , tulisnya.


Kredit foto - Instagram nurulzahid





Bukan mudah untuk menerima kehadiran orang ketiga di dalam hidup namun alangkah indahnya hidup berpoligami jika si suami mampu berlaku adil dan isteri-isteri (madu) juga saling memahami seperti kisah yang dikongsikan oleh Nurul ini.


Sama-sama kita doakan kebahagiaan yang dikecapi oleh Nurul sekeluarga kekal hingga ke Jannah. Semoga perkongsian baik tentang keakraban dengan madunya dapat dijadikan contoh buat semua pasangan yang hidup bermadu. - CARI




Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 04:50 PM | Show all posts
sebab dia anak tpm..
cuba anak petani or nelayan or kerani gomen..
tengok sejauh mana ikhlas madu dia tu melayan..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Yakin ke madu ko tu betul2 ikhlas. Entah2 duk berendam dengan air mata.

Hmmm entahla. Aku okay je dia ni nak kawin lagi beberapa kali pun. Dan nak bermadu pun aku tak kisah asalkan madu dia terima dia.

Tapi tak perlu la canang2 lebih sgt. Simpan diam2 sudah.
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu tak suka dgn nurul ni, tapi lepas dia kawin ni i tersuka pulak. Tengok dia aman2 je dengan madu dia, n nampak dia sgt hargai madu dia tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 04:56 PM | Show all posts
bagusla kalau bermadu dengan cara baik..seperti zarina zainoordin..alhamdulillah semuanya berjalan baik dari mula sampai sekarang
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 04:57 PM | Show all posts
entah2 isteri pertama plan nak kaut   kontrak juta2...elok2 tambah  harta berkepuk....


ko faham kan apa akan berlkau seterusnya?!!
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Baguslah kaklong..reti berbahasa.. Jgn jadi mcm lily khay abg rahim korang..hahhaha.. Galak kemain.. Kot kot mana isteri ptama msti akan cemburu.. Aku x leh bygla org yg bmadu ni. Tabahnya hati korang..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
barfi: Yakin ke madu ko tu betul2 ikhlas. Entah2 duk berendam dengan air mata.Hmmm entahla. Aku okay je dia ni nak kawin lagi beberapa kali pun. Dan nak berm ...

setuju..hormati perasaan 1st wife n keluarganya.contoh terbaik zarina zainudin.mungkin hati pedih tp redha dgn takdir sbb tu tk merempan
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 04:57 PM | Show all posts
dasar pencaras , mrklah yg sellau kata madu ikhlas...


lebah xpernah mengaku ikhlas  tp lebah tetap menyengat.


dlm diam , dlm  sendirian , dalam hati yg ghaib xdilihat mata .
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 05:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Meluat aku.. kat ig asyik post pasal dia bermadu yg baik so onnnn.. ye lah kak long..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 05:02 PM | Show all posts
Diamje replied at 13-9-2017 04:57 PM
Baguslah kaklong..reti berbahasa.. Jgn jadi mcm lily khay abg rahim korang..hahhaha.. Galak kemain.. ...

Bini ke2 rahim tu nmpk sgt nk lawan dgn yg pertama..tgk gambar filter dia humangg aiii...ngeri
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 05:08 PM From the mobile phone | Show all posts
erk, madu dia ka tu??
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 05:13 PM | Show all posts
tang ni pandai pula dia berbahasa...

sedangkan post2 nya yang dulu memang bahasa macam bengap tak sekolah tinggi
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 05:17 PM | Show all posts
wow...errmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 05:25 PM | Show all posts
takyah la expose sgt kut...diam2  jer sudah...semua org pun dah tau...tapi bila sealu sgt  dok canang .... mcm tak best plak jadinya.
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 06:12 PM | Show all posts
bini tua bg la sbb ko tu anak sape..kang tak bagi mau kene buang daerah bagai

tapi cane ko bole suka laki org? harta ada sume ada cane laki org gak yg ko kenan?

pelikk..padahal byk je laki lain beratur nk buat ko jd bini

Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 06:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Gile xikhlas anak vvvvip kot.. Cer andartur miskin mcm aku jd madu ko tgk ikhlas ke idokkk
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Manis nya kak long 'berbahasa' skrg...
Dulu mulut kak long cam longkang gak komplen  pramugari tua bagai bla..blu..bla....
Seronok ekk bermadu...dok diam2 sudehhh...
Tak pyh nk hingaq sngt buat promo poligami itu indah...adik tak suka...
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 06:50 PM | Show all posts
Elah.. sapa la x nak dapatkan anak bakal PM Malaysia.. senang2 boleh dapat tender projek free je nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Soorayahas: bagusla kalau bermadu dengan cara baik..seperti zarina zainoordin..alhamdulillah semuanya berjalan baik dari mula sampai sekarang

zarima zainoordin tu yg artis af tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 07:05 PM | Show all posts
husband dia tu business partner dia ke?
asik ke hulu ke hilir je..
ni kat Singapore lak..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 07:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh la jadi icon poligami pulakk
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
1st wife ada komen apa2 tak
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 08:19 PM From the mobile phone | Show all posts
mula-mula okay je tgk. tapi kalau dah selalu sgt upload rasa annoyed.,Hati manusia siapa yang tahu. Hati anak- anak dia. Especially yang perempuan tu. nampak isteri pertama tu senyum je. tpi entahlah. mcm forumner lain ckp. cubalah kalau dia tu bukan anak vvip, penerimaan tu mungkin lain kot.
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 10:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Jun baru ni kan kawen....ok no komen
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.056219s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list