Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
8137
View
234
Reply

Rasa nak nangis bila orang tanya pasal anak - Noh hujan dan mizz Nina

[Copy link]

Author: chacon       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-9-2017 11:03 AM | Show all posts |Read mode




Pertanyaan mengenai zuriat kepada pasangan baru berkahwin bukan saja mampu mencetuskan tekanan namun perkara tersebut bagaikan tidak dapat lari daripada kebiasaan masyarakat kita. Itulah realiti yang dihadapi pasangan yang belum dikurniakan zuriat di luar sana C termasuklah Noh Salleh dan juga isteri, Mizz Nina


Saya tak tertekan tentang soal anak cuma bila orang tanya baru ada tekanan tu, lebih-lebih lagi bila kawan-kawan dah ada anak. Tak mahulah ditanya soalan ini lagi, rasa macam nak menangis, pinta saya doakan semoga kami dimurahkan rezeki ya, kongsinya kepada mStar Online.
Noh dan juga Mizz Nina telah mendirikan rumahtangga pada tahun 2011 dan sebagai selebriti, pasangan ini tidak dapat lari daripada persoalan yang sama mengenai cahaya mata, lebih-lebih lagi bila sudah enam tahun menjadi suami isteri.
Suka atau tidak, inilah realiti yang berlaku pada masyarakat di sekeliling mereka. Bertabahlah buat pasangan yang belum dikurniakan cahaya mata dalam menghadapi perkara sebegini. The right things will happen at the right time. (rtky/s)

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-9-2017 11:06 AM | Show all posts

tipikal sungguh..yg bertanya tu sangat bangang. dah tau dorang ni belum ada anak lagi dok tanya bila nak ada buat ape..  


Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:08 AM | Show all posts
i doakan pasangan ni dikurniakan zuriat. Amin
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:11 AM | Show all posts
xde menda lain ke org nk tanya
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:12 AM | Show all posts
Semoga ada rezeki untuk diorang ni..aminn.. memang tu la tekanannya..saya ada anak tapi baru 1 je..tp pandangan masyarakat yg xsensitif ni, saya bakal dihumban ke neraka kerana cuma boleh ada 1 anak..stresss..lgla diorang ni yg belum ada anak.. lagi kuat tekanan nya
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
I pun sedih bg pihak mizz n noh..I doakan pasangan ni dpt jg mnimang ank sendiri..one fine day...kalau lah ank tu boleh mizz n noh beli dari Allah dah beranak pinak dorang ...mesti dorang beli every year...
The prob is anak tu rezeki dr Dia..terpulang lh pd Allah pd siapa..bila dn berapa Dia nk bagi...
Harap kedua2 nya tabah n kuatkn hati...
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
bukan peknen kah ritu..aku duk tertanya2 bila dia nak salin..so bukan peknen la dulu tu..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:33 AM | Show all posts
dah stresss...sudahnya langsung ssh nk lekat...cer la pakcik2 makcik2 bawang sume jgn sibuk tnye2 pasal anak...yg lg berbulu..klu makcik2 tanye siap pgg perot...jadahnyaaa??? hurmmm
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga dikurniakan rezeki anak buat nohnina. Sesungguh Allah lebih mengetahui. Rahsia Allah.
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
I tak akan tanya benda2 gini...
1. Bila nak kawin...terutama yang dah berumur..
2. Bila nak ada anak... pada pasangan yang baru or lama kawin..
3. Orentasi sexual
4. Kalau anak derang ada autisma
Dan apa2 yang i rasa buat orang tak selesa..

I tak nak mereka terasa...
Bila derang luahkan perasaan baru i cakap...
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:47 AM | Show all posts
Edited by tosei at 13-9-2017 11:48 AM

mcm aku la..dah 13thn tp belum ada anak lagi...yg dok bertanya tu mcm la aku tau bila aku nk ada anak...sebab tu skang aku anti sosial skit..malas nk join apa2 majlis tambah2 family event... alhamdulillah family aku ngan family in law x penah nk persoalkan benda ni.... bukannya x berusaha,tp belum masa dia lagi... as long as kitorang happy laki bini sudahh.....
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
I yg dah anak 3 ni pun masih ramai yg tanya bila nak tambah. Ramai sgt yg suka bizibodi hal beranak org lain. Bila cakap dah taknak anak lagi diorang punya pandangan kat i tu macam la i ada  rogol anak teruna orang
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:50 AM From the mobile phone | Show all posts
yussya replied at 13-9-2017 11:12 AM
Semoga ada rezeki untuk diorang ni..aminn.. memang tu la tekanannya..saya ada anak tapi baru 1 je..t ...

Ya Allah...ade 1 anak pun org sekeliling kate gitu kan. I yg masih belum ade rzeki anak ni,,,lagilah stress...
Nak lagi bila ade officemate bujang pmpuan yg kepoci asyik dok kate kesian2 kat couple yg msih blum ade anak....xtau same ade die brniat nk perli jgk @ mmg x sensitif...huhu. Dah la die mcm konfiden x smpai setahun dia akn pregnant. Sbb mak dia & nenek dia cpt dpt anak ( keturunan subur ) katenya....I is stress ngn org camni...Allah...mohon Allah tabahkan hati I.. Mohon DOA dari semua. Moga ade rezeki anak utk I selepas ni...Amin...
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Xde anak,  sibuk tanya bila nak beranak.  
Dah ada anak sorang,  sibuk tanya bila nak tambah lagi.
Dah beranak ramai,  tanya lagi kenapa x plan.

Kesimpulannye,  mulut mulut macam ni memang xkan puas ati. Ade je yang x kena kat mata dorang. So lantakkan je la sebab yang nanggung stress melayan kita jugak.
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Aiol pun sedehhhh baca deyol sedih. Semoga diberi kebahgiaan, kesabaran dan dimurahkan rezeki dalam hal lain walau belum ada rezeki nak ber anak. Semoga diberkati dengan rezeki anak juga di masa yang tepat dariNya.
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
yussya replied at 13-9-2017 11:12 AM
Semoga ada rezeki untuk diorang ni..aminn.. memang tu la tekanannya..saya ada anak tapi baru 1 je..t ...

Ya Tuhan... Kebodohan ummah ini...Takda anak dikeji, satu anak dikutuk, tiap tahun beranak pun dicerca. Bodoh!
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Sabarlah. Nanti sampai satu phase akan lali. Yg penting suami kena faham and support. Kalau suami jenis nak nak nak tapi isteri tak mampu, tu yg jadi problem.
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 11:57 AM | Show all posts
because you are 'above' them, that is why they attack your 'weakness'. takda anak bukan kekurangan, sebab semua ada hikmah. to those pasangan yang belum ada anak, percayalah tu bukan dosa atau penghukum dari Tuhan sebab yang menciptakan cuma Dia.

enjoy your life to the fullest and ignore mulut busuk ni.
nina & noh aktif berdakwah, semoga murah rezeki dari segala segi
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 12:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by fatinz at 13-9-2017 12:02 PM

Yang bertanya tu bila kita balas balik tau pulak sentap. Play victim plak. Aku pernah ditanya soalan mcm ni depan ramai org. Aku trus angkat bontot blah. Tau pulak malu. Sape suh tanya2, bukan sekali dua, malah setiap kali jumpa nak tanya bende sama. Sekarang dah tak tanya2 lagi. Legaaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 12:01 PM | Show all posts
orang yang suka tanya bila nak ada anak ni..cer tanya dia pulak..bila dia nak mati??ada jawapan tak?
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 12:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Manusia banggang ja suka tanya soklanmcm tu.....
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts


Kita merancang.
Allah juga merancang.

Tapi ternyata rancangan Allah ada lah yg terbaik..

Sabar ya pada semua yg masih belum punya zuriat..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 12:05 PM | Show all posts
Semoga pasangan ini dikurniakan anak.. Aamiin..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Siapa yg suka tanya pasal bila nak ada anak,bila nak tambah anak tu mmg takde adab..
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2017 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Tolong reply to them, BUG OFF . Hihihi. Kalau belum sampai rezeki, duit seluas lautan pun tak boleh menjanjikan apa yang paling ditunggu. Semoga dikurnia zuriat, insyaallah.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052835s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list