Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
554
View
23
Reply

[Tempatan] Abang Bomba Dipuji Netizen, Berjaya Selamatkan Kucing Terperangkap

[Copy link]

Author: CARI-LTS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-8-2017 07:07 PM | Show all posts |Read mode
Edited by CARI-LTS at 10-8-2017 07:10 PM



sumber : Astro Awani



Menyelamatkan kucing terperangkap juga adalah sebahagian daripada tugas pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat.


Semalam, tindakan pantas sepasukan Bomba Dan Penyelamat berbaloi apabila mereka berjaya menyelamatkan seekor kucing yang terperangkap pada palang tingkat empat bangunan pusat beli-belah Melati Mall.


Menurut laporan Astro Awani, rakaman video oleh Dena Bahrin yang dimuat naik di laman Twitternya jelas menunjukkan detik cemas apabila seorang pegawai bomba meniti di atas palang tingkat empat dengan hanya menggunakan tali untuk menyelamatkan kucing tersebut.





Pihak bomba cuba mendapatkan kucing berkenaan namun gagal dan akhirnya kucing tersebut tergelincir jatuh ke tingkat bawah.


Namun mujurlah kusyen udara keselamatan (safety air cushion) telah disediakan lebih awal di atas lantai dan akhirnya kucing berkenaan selamat.


Video berdurasi satu minit itu mendapat hampir 24,000 retweet, 9,000 likes dan 300 komen kurang daripada 24 jam selepas kejadian berlaku.- CARI
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 07:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Aiyoo meow, motip buat aksi parkour bagi org sakit jantung tgk. Well done abang bomba.
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 07:21 PM From the mobile phone | Show all posts
terim Kasih abg bomba {:childlike{:childlike
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
I lap u abam bomba
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Well done! Berdebar debar tengok video.
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 07:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Saya syak kucing baru dibuang, kucing ketakutan dan keliru jadi dia panjat sana sini dan terperangkap ...
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 08:11 PM | Show all posts
  boleh jadi sugar glider akak kucing ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 08:37 PM | Show all posts
Apa nasib kucing tu seterusnya, Ada owner kah beliau
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 08:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Perghh..sama2 jerit bila tgk kucing tu jatuh..huhuuu{:yameteh
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 08:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Menjerit sama skali ngok video tu
Alhmdulillah,nasib c bulus selamat
Tengs Abam Bomba
{:iwant
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
sesusah je..ujung2 kucing tu mati jgk kena dera dgn bdk2 nakal
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Saspen nya. Mujur ada pelapik tu kat bawah. Selamat seekor nyawa
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 11:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Dan saham Abam bomba sky roket..
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 12:57 AM | Show all posts
Menjerit i tengok video ni.

Thank you abam bomba.

Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 01:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Good job abg bomba{:love
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 02:24 AM | Show all posts
Alhamdullilah selamat. Seriau tengok kucing tu jatuh.
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 08:54 AM | Show all posts
ade pic kucing tu x? teringin nak tgk..
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 09:10 AM | Show all posts
kussss semangat

terjerit akak dlm ofis ni dik kucem oiii. mujur abam bomba dah tunggu kat bawah. i lap u abam bomba
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 09:42 AM | Show all posts
penat-penat abam bomba panjat sekali ko terjun nak..
klu tau cam tu dari awal pancut air jah
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 09:45 AM | Show all posts
tripleid replied at 10-8-2017 08:58 PM
sesusah je..ujung2 kucing tu mati jgk kena dera dgn bdk2 nakal

tak pon kena lanyak kereta...

kucing jalanan kan... gitula biasanya nasib. tapi takpe.. sekurang2nya.. penat lelah abg bomba tu smua berbaloi... bukan saja menyelamatkan nyawa si bulus walau ujung2 mati gak nnti bebila ke kan.. tapi mereka gak dah berjaya menaikkan imej abang2 bomba. tak mustahil lepas ni kerjaya bomba akan diminati ramai... our true super hero

Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 09:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Eh dak comot nk main pun tepi tu jugekk..nasib ada abam bomba..
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 09:50 AM | Show all posts
dengan aku2 sekali jerit.
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 10:03 AM | Show all posts

Terimalah..

Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2017 07:41 PM | Show all posts
i lap u abang bomba
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.060598s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list