Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123
Return to list New
7495
View
42
Reply

Misteri Puteri Gunung Ledang, Manusia atau Bunian?

[Copy link]

Author: jiwarasa    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 8-12-2019 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
saya pernah ke Gunung Ledang tapi takde yang misteri saya jumpa.. adik saya yg pegi jungle trackking pernah ambil batu sbg task kt gunung Ledang 3 biji dia ambil batu di tepi singai yg cantik bulat2.. tapi lepas tu punya la susah dia nak mendaki rasa berat sgt bdn.. tiba2 dia teringatkan  batu yg dia ambil tu.. terus dia letak balik kt tanah.. pastu baru boleh dia berjalan macam biasa. lagi satu kt Gunung Ledang dia nampak ada orang tua tunduk je bongkok berjalan .. mungkin nenek kebayan aka PGL..
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2019 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
yang saya ingat dulu saya mimpi ke Gunung Ledang seperti terbang nampak puncaknya 3 bentuk orang bersujud.. bila saya tiba di puncak ada orang perempuan berpakaian di raja menegur saya .. tiba2 banyak pula saya lihat makam lama di situ.. kemudian lepas mimpi tu sy terpandang 1 poster kat pejabat pos ttg Gunung Ledang.. terkejut sangat rupa puncak tu sama macam saya mimpi
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2019 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Nie pengalaman iols sendiri pasal bunian or what so ever la. Iols dulu ada nak balik kg. Tak ingat jalan mana. Time tue nak balik cuti sekolah or raya aku tak ingat tp dah lama la.. Time tue jem so laki aku g amek satu jalan nie tp jalan tur meme tak dak org lalu or kenderaan lalu. Dlm pukul 7.00 lebih mcm time maghrib. Aku n laki tgk mcm ado pasal malam kt tepi jalan tur tp pasar malam dia pelik. Mcm pasar malam zaman dulu dulu. Kuih dia letak dlm talam buluh. Baju deme pun mcm zaman dulu dulu. Pendek kata mcm zaman dulu. Aku ngan laki aku ingatkan ado pergambaran ker tp time tue dak dak plop krmera ker api.. Waktu tue tak dak la terpikir benda tue. Laki iols ckp mcm terkebelakang nyer zaman deme. Iols basib baik tak berenti cuma laki iols jer perlahan kan kete sbb ramai org. Pas keluar baru terpikirrr ehh mcm kawasan org org tue ajor..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.071125s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list