Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
15184
View
489
Reply

~Dilema bekas Ibu Tunggal, hidup lebih sengsara~

[Copy link]

Author: Lelafalak    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 24-7-2017 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Sy xnklh smpi bercerai berai... Byk rintangan yg dilakukn utk mendirikn rumahtangga ni... Sy pun syg Sgt2 kt ank2 sy...mereka nyawa sy...
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 10:47 AM | Show all posts
Lelafalak replied at 24-7-2017 10:45 AM
Sy xnklh smpi bercerai berai... Byk rintangan yg dilakukn utk mendirikn rumahtangga ni... Sy pun syg ...

Hang cerai Kan laki pertama dulu Pasai apa????

Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 10:51 AM | Show all posts
Lelafalak replied at 23-7-2017 09:29 PM
Sy dag bincg dgn suami byk kali tp dia tetap berkeras... Sy ajak tinggal dirumah yg sy dh beli pn di ...

laki kau dah kenapa tt???apa yg membuatkan dia taknak pindah tu.kau ada tanya dia kenapa tak??
dah tahu sengsara tinggal dalam rumah tu masih nak hadap?
kalau aku dah lama angkat kaki.eeeiiiiii..geram la!
tt..kau pindah jelah dari hidup dalam rumah yg mcm neraka tu.
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 10:54 AM | Show all posts
putribonda replied at 24-7-2017 10:51 AM
laki kau dah kenapa tt???apa yg membuatkan dia taknak pindah tu.kau ada tanya dia kenapa tak??
da ...

So you think TT should cerai Kan laki one cent no use tuh??? Atau stay as his wife...?????


Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
maannnakautauu replied at 24-7-2017 10:31 AM
Kalau TT Dah sangap...hang jangan tanya soklan sangap lagik boleh kah sebu???

Duduk reramai mcm tu kamu ingat boleh ngesek ke?.anak2 mesti tidur same
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-7-2017 10:58 AM From the mobile phone | Show all posts
maannnakautauu replied at 24-7-2017 10:47 AM
Hang cerai Kan laki pertama dulu Pasai apa????

Bekas suami ramai perempuan simpanan..
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 10:58 AM | Show all posts
maannnakautauu replied at 24-7-2017 10:54 AM
So you think TT should cerai Kan laki one cent no use tuh??? Atau stay as his wife...?????

{:1_ ...

kau tak payah nak menyibuk apa orang komen boleh???
semak aku tengok komen kau!!!
berambus sana!
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:00 AM | Show all posts
sebu1 replied at 24-7-2017 10:57 AM
Duduk reramai mcm tu kamu ingat boleh ngesek ke?.anak2 mesti tidur same

Atas bumbung rumah ler.... Hang lupa kah bila hang duduk rumah pusaka bila berkumpul reramai biras beras berovernight camna????


Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
maannnakautauu replied at 24-7-2017 10:08 AM
Banyak songeh.....setakat kalau nak sebut ceraikan laki jerk kalau dah dalam keadaan begini....

...

Pulak.....


Kau tak baca ke sarahmirza bgtau, klu bercerai tt tak kurang apa apa pun kecuali bekalan seks.....


Lain kali baca bebetul...penat sarah menaip pepanjang....


Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:02 AM | Show all posts
putribonda replied at 24-7-2017 10:58 AM
kau tak payah nak menyibuk apa orang komen boleh???
semak aku tengok komen kau!!!
berambus sana! ...

kalau hang jadik TT...hang cerai Kan laki macam laki Dia tuh Tak??.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-7-2017 11:05 AM From the mobile phone | Show all posts
putribonda replied at 24-7-2017 10:51 AM
laki kau dah kenapa tt???apa yg membuatkan dia taknak pindah tu.kau ada tanya dia kenapa tak??
da ...

Suami ade beritahu sebelum arwah mak dia meninggal mak dia berpesan sebagai ank lelaki kandung yg sulong dia kena jaga bpk dia walau APA yg terjd.. Suami srh duduk situ selagi bpk dia ade.. Klu ikutkn hati suami dgn layanan bpk dia terhadap suami dh lama dia angkat kaki... Abg sepupu ade bgtahu sy yg suami dr kecik x pnh minta duit DR bpk dia... Kakak angkat yg beribu2 minta bpk mertua... Brg dapur PN mertua tanggung...
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:05 AM From the mobile phone | Show all posts
maannnakautauu replied at 24-7-2017 11:00 AM
Atas bumbung rumah ler.... Hang lupa kah bila hang duduk rumah pusaka bila berkumpul reramai biras ...

Tt kate tempat dia dan ruang tamu dihalang langsir je ke aku salah bace  
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:08 AM | Show all posts
sebu1 replied at 24-7-2017 11:05 AM
Tt kate tempat dia dan ruang tamu dihalang langsir je ke aku salah bace

Like I said...there is always the bumbung rumah kan????


Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Lelafalak replied at 24-7-2017 11:05 AM
Suami ade beritahu sebelum arwah mak dia meninggal mak dia berpesan sebagai ank lelaki kandung yg  ...

Susah juge ye situasi ni. Ajak bape mertue duduk dgn kamuorg je.  Duk rumah lain.
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:14 AM | Show all posts
Lelafalak replied at 24-7-2017 11:05 AM
Suami ade beritahu sebelum arwah mak dia meninggal mak dia berpesan sebagai ank lelaki kandung yg  ...

then hang telan  jerk ler...kalau hang takut arwah hantu Mak mertua hang bangun dari kubur ganggu laki hang kalau laki hang keluar dari rumah tuh bersama hang dan anak anak kerana Tak follow pesannya utk jaga pak mertua hang????
Awat serabutKan kepala hang eh???


Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:19 AM | Show all posts
TT, aku rasa kamu dah salah pilihan ni, maaf ckp la ye. Mmg jodoh ajal maut tu Tuhan yg tentukan.. tapi sebagai suami patutnya suami kamu tu dulukan kamu dan anak2 walaupun anak2 tiri.. tahan kamu duduk beramai ramai dlm rumah tu, klu aku la, aku lagi selesa duduk rumah sendiri dari sakit kepala dgn melayan kerenah kaum kerabat suami kamu tu. Lagi satu maaf ckp la ya, klu aku, aku takkan izinkan org lain naik tangan kat anak2 aku walaupun ayah tiri dorg.. dah nama pun budak2 kenapa perlu nak naik tangan bagai..

Aku harap kau fikirkan lah dulu nak tambah zuriat ke apa dgn suami kamu tu selagi masalah ni tak selesai.. fikirkan kebahagian kamu dgn anak2 dulu.. suami kamu tu ketua rumahtangga pun tapi tak mampu nak manage apa yg patut.. siap suruh kamu bodek jilat punggung pak mertua bagai..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:20 AM | Show all posts
sebu1 replied at 24-7-2017 11:05 AM
Tt kate tempat dia dan ruang tamu dihalang langsir je ke aku salah bace

bukan sis
tadi tt pun explain kat aku
yg terpisah dgn langsir tu antara ruang tamu mertua dgn ruang tamu tt

kiranya 1 ruang tamu kerat 2 jadikan personal area la utk tt gitu
aku ingatkan bilik tt berdindingkan langsir
maaflah tt, laju sangat aku bacanya
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:21 AM | Show all posts
myakayina replied at 24-7-2017 11:19 AM
TT, aku rasa kamu dah salah pilihan ni, maaf ckp la ye. Mmg jodoh ajal maut tu Tuhan yg tentukan.. t ...

So cerai Kan laki..or stay...???



I am tabulating poll utk TT


Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:23 AM | Show all posts
rospinki replied at 22-7-2017 06:52 AM
Masud aku dia bole mentunggalkan diri dia blik..xdelah hidup sengsara..kalau dia cantik kejap jer  ...
Masud aku dia bole mentunggalkan diri dia blik..xdelah hidup sengsara..kalau dia cantik kejap jer dia dpt pengganti baru blik.
maaf la..ni pandangan iols..

ada separuh ibu tunggal, iols respek nekad nak besarkan anak..

tapi ada separuh ibu tunggal..naknya yang muda muda ni..
gigih pasang badan nak cari dahan baru..
gunakan anak tuk raih simpati..

lepas tu buat cerita jaja sana sini
konon kata yang mentua la..biras ipau belah laki konon tak terima la..
drama sana sini dengan rasa insecure.

pada diorang, diorang betul..
nak rasa diterima..
konon rasa dianiaya..

konon ipau, mentua jahat..
errmm....






Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2017 11:24 AM From the mobile phone | Show all posts
sabar_sabariah replied at 24-7-2017 11:20 AM
bukan sis
tadi tt pun explain kat aku
yg terpisah dgn langsir tu antara ruang tamu mertua dgn ru ...

Iye aku pun bace sekali lg dan pikir mcm kamu pikir sis.  Kire rumah tu besar kut.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.087507s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list