Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
15181
View
489
Reply

~Dilema bekas Ibu Tunggal, hidup lebih sengsara~

[Copy link]

Author: Lelafalak    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-7-2017 12:22 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by Lelafalak at 23-7-2017 07:50 PM

Assalamualaikum semua... Maaf Sgt2 sebelum ni sy dh taip pjg berjela tp entah mana silapnya bila sent sebaris je ayat... Xpelh sy ringkaskn masalah sy... Sy mohon Sgt kwn2 dpt beri pandangan sbb sy dh buntu, sy Sgt stress..

Sy bekas IBU tunggal yg mempunyai 2 org ank seorg ditadika dan seorg lg di sekolah rendah .sy telah berkahwin semula alhamdulillah sy berkahwin dgn lelaki bjg..pada mulanya terdpt halangan dibelah lelaki TP berjaya jga diselesaikn...
Selama 2 thn berkahwin kami tinggal asing,  suami dirumah mertua dan sy dikuarter gomen.. Kami berjumpa hnya hjg minggu..  Alasan suami tidak ingin berpindah sbb dia bekerja sendiri dikawasan umah mertua dan ingin menjaga bpk mertua yg tlh kematian IBU mertua..  Sy pula lbh selesa dikuarter kerana sekolh dpn rumah dan tmpt kerja dlm 15minit shj..

Ohh lupa nk beritahu umur sy diawal 40an manakala suami 35thn...thn lps  sy keguguran tumpah darah dlm usia kandungan 4bln... Oleh itu sy bertekad utk tinggal bersama suami dirumah mertua... Dirumah mertua tinggal abg sepupu sekeluarga... Abg ni dianggap mcm abg kandung sendiri sbb dijaga DR kecil... Selain tu kakak angkat sekeluarga jga menginap disitu... Dan jga adik ipar lelaki...
Sebelum ni sy xnk tinggal di umah mertua krn sering mendgr kakak angkat(B) mengadu dgn bpk mertua ttg sy... Sebelum ni sy diam ttp ada sekali tu sy bukak pintu bilik mertua dan tnya dpn2 apa masalah DIA dgn sy..sy pada mulanya hampir dibuli oleh B DIA suruh sy masak bila blk kerja dan bila sy nmpk biras sy dilyn spti org gaji sy berkeras melawan, sy masak hnya utk family sy.. B tidak bekerja tp xnk masak hnya melayan fB shj.. Ank2 dia akn minta makanan pd biras klu x msk dia akn nengadu PD mertua...
Sengsara sy bermula bila sy menginap diumah mertua.. Suami minta bpk mertua utk buat pintu supaya ruang tamu sy dan suami serta bilik asing DR mereka.. Bpk mertua x setuju hnya bnarkn letak langsir...bila sy pg bekerja nmpk makanan sy, pakaian diperiksa org... Hampir Hari2...B tuduh sy curi pinggan mangkuk dan makanan dia... Mcm2 dia tuduh sy tp semua diblkg sy didpn dia tidak berani... BR2 ni sy bergado besar dgn disaksikn oleh semua... Sy mrh dia sy ckp dia ank angkat yg x sedar diri... Dia pnh gado dgn semua org tp bpk mertua berpihak pd B..suami sy sering beritahu klu sy nk disayangi sy kna pandai bodek jilat punggung bpk mertua pasti disayangi... Tp sy bkn jenis mcm tu... Kesian suami dia ank kandung tp mcm ank pungut suami sendiri mengaku... Sekrg ni B seolah2 Cuba merosakkn umah tangga sy...
Belum selesai masalah INI.. Ank sy telah dipanggil kaunseling... Cikgu ckp ank sy memberontak dia pendam perasaan.. Tidak buat kerja sekolh dll... Cikgu ckp ank sy masih kekal dikelas pertama tp pelajaran merosot x mustahil akn dipindahkn kekelas lain...luluh hati sy ank yg selalu banggakn sy dgn akademik DR umur 4 thn kini bermasalh... Sy mrh diri sendiri sy anggap semua slh sy...kini sy murung... Sy x tenang mcm2 sy fikir....
Awal thn ni bpk sy sakit... Mak sy jga strok... Sy rasa dunia sy gelap..

Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 01:49 AM | Show all posts
kenapa tulis x habis...
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 03:38 AM From the mobile phone | Show all posts
meminta jas apa
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 03:57 AM From the mobile phone | Show all posts
tengok dr tajuk adakah tt nak cerita pasal menjanda xseindah disangka
hidup selepas bercerai lagi susah dari bercerai..macam gituke
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 05:14 AM | Show all posts

TIada izindariNYA utk TT bukak aib nya sedndirik atau orang lain........


Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 05:15 AM | Show all posts
onexox97 replied at 22-7-2017 03:57 AM
tengok dr tajuk adakah tt nak cerita pasal menjanda xseindah disangka
hidup selepas bercerai lagi  ...

Assumption is the Mother of all evil....


Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 05:16 AM | Show all posts
Salam TT........minum air badak dulu...tenang Kan hati.....then reflect....



Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:28 AM From the mobile phone | Show all posts
.....meminta jasa baik kot...eloklah awak tak diteruskan dik karang akan ada makhluk yang tak faham bahasa
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Bekas ibu tunggal..dia kawen len hidup lebih segsara ktanya.

Org cantik bolela cepat jer kawen baru..ibu tunggal yg tk cantik tk laku maka tkdelah sengsara.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sebu1 at 22-7-2017 06:49 AM
rospinki replied at 22-7-2017 06:39 AM
Bekas ibu tunggal..dia kawen len hidup lebih segsara ktanya.

Org cantik bolela cepat jer kawen b ...


Laku ape bile cepat kawin
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Waalaikum slm tt.  
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:50 AM | Show all posts
rospinki replied at 22-7-2017 06:39 AM
Bekas ibu tunggal..dia kawen len hidup lebih segsara ktanya.

Org cantik bolela cepat jer kawen b ...

Hmm sounds very the familiar...tapi kat mana eh????

Tang bekas berbekas bekas( aikkkk banyak nye bekas???)Ibu tunggal yang cantik tuh.....yg cepatnah kawen lagik...lagik dan lagik





Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Sblm tt teruskan aku pun andaikan tt x bahagie lepas kawin ke ape. Tetambah kite ade anak ingat senangke org nk terime anak kite
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:52 AM From the mobile phone | Show all posts
sebu1 replied at 22-7-2017 06:48 AM
Laku ape bile cepat kawin

Masud aku dia bole mentunggalkan diri dia blik..xdelah hidup sengsara..kalau dia cantik kejap jer dia dpt pengganti baru blik.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:55 AM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 22-7-2017 06:52 AM
Masud aku dia bole mentunggalkan diri dia blik..xdelah hidup sengsara..kalau dia cantik kejap jer  ...

Aku menunggu cerite tt seterusnye.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:55 AM From the mobile phone | Show all posts
maannnakautauu replied at 22-7-2017 06:50 AM
Hmm sounds very the familiar...tapi kat mana eh????

Tang bekas berbekas bekas( aikkkk banyak ny ...

See manak..jgn salah fhm. Kau tk pernah baca ke ada org kata aku ni buruk patutla tk laku2..xde sapa nk kawen ngan aku.

Balik pada tt..apa msalh dia sbnrnya.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:57 AM From the mobile phone | Show all posts
sebu1 replied at 22-7-2017 06:55 AM
Aku menunggu cerite tt seterusnye.

Betulll..baik tggu crita tt penuh..baik aku smbg keje   
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 06:58 AM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 22-7-2017 06:55 AM
See manak..jgn salah fhm. Kau tk pernah baca ke ada org kata aku ni buruk patutla tk laku2..xde sa ...

Ape kate kamu paste penuh terus muke kamu ros supaye org boleh tahu buruk ke x. Ni separuh2 hidung pun aku x boleh tahu mancung ke cane    .kalau aku org kutuk aku paste muke penuh aku

Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 07:07 AM From the mobile phone | Show all posts
sebu1 replied at 22-7-2017 06:58 AM
Ape kate kamu paste penuh terus muke kamu ros supaye org boleh tahu buruk ke x. Ni separuh2 hidung ...

Lantakla sebu..aku bkan nk belaki sgt cantik ke idak bkan isunya

Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 07:10 AM | Show all posts
sebu1 replied at 22-7-2017 06:58 AM
Ape kate kamu paste penuh terus muke kamu ros supaye org boleh tahu buruk ke x. Ni separuh2 hidung ...

Sebum muka kartun....muka bini Popeye...muka siamang....muka makyeh..........


So bila nak tunjuk muka penuh????




Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.108565s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list