CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: theflash

Dugaan Si Tukang Urut (NEW-6MAY 930AM)

  [Copy link]
Post time 15-9-2017 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
seeri_7843 replied at 8-5-2017 03:58 PM
Dapat dapat dr mimpi ni selalunye bahaya sikit...selalu nye mimpi tu dtg dr jin

Guru akak ckp kalau mimpi pertama itu mmg betul mimpi utk dpt ilmu tapi sekali tu jer..kalau sampai 2-3 kali mimpi itu dh benda lain..jgn dilayan..wallahua'lam
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-9-2017 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
pearl.silver replied at 8-5-2017 09:59 PM
A ah...putus ubat urut org bersalin..
Kakak2 i semua urut dgn dia dulu..

Urut yg minta pengeras pelik2 ni selalunya tukang urut tu ada pendampingnya...kalau boleh dielak kan..pesan tok2 guru ku
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2017 01:19 PM From the mobile phone | Show all posts
beautifulliar replied at 7-5-2017 10:29 AM
Aku tak ingat baca kt mana kata nya klo pengurut tu betol2 pengurut ikut cara islam maka dia takkan  ...

Zaman sekarang bidang urut ni dah jadi profession aka sumber rezeki so kena lah ambil upah..kalau di KL urut biasa upahnya dalam $70-80(zaman harga minyak naik tiap2 minggu ni kena charge lebih sikit). Tapi itu upah bukan pengeras...pengeras tu yg mintak 20 sen 30 sen..zaman dulu 1 sen 2 sen etc..ada yg mintak garam or benda2 pelik...yg minta pengeras ni dikhuatiri tukang urut tu ada pedamping...mungkin x semua tp mostly..kalau boleh elak kan lah
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2017 02:46 PM | Show all posts
xde update lg nmpknya

btw flash ada ambik apa2 tindakan x kt penerbit, editor &
so called 'penulis' novel jgn ttup lampu tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2017 01:09 AM From the mobile phone | Show all posts
theflash replied at 15-9-2017 12:24 PM
ya ampun. tak habis rupabya thread ni.maaf ya.last chapter tu

C'mon bro...habiskan citer ni...
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2017 02:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak tau sambungan selanjutnya
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 12:45 PM | Show all posts
theflash replied at 15-9-2017 12:24 PM
ya ampun. tak habis rupabya thread ni.maaf ya.last chapter tu

mm xsmbg ke tgh syok bc
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2017 04:05 PM | Show all posts
pearl.silver replied at 2-5-2017 03:54 PM
I penah gi urut dgn sorg acik ni
Dia ckp kne urut 3x
Yg penutup tu,pesakit kne bg garam kat dia. ...

kalau tak silap saya, yg datang kacau dia tu perewang dia sendiri lah @khadam. Wallahualam.

sebab saya tau pun dari cerita arwah ayah saya sendiri. dulu tukang urut jugak tapi alhamdulillah tak ada la bantuan saka or etc. memang keturunan dari arwah nenek bidan.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 12-12-2017 12:47 PM From the mobile phone | Show all posts
bunga_lestari replied at 25-5-2017 12:38 PM
dh dekat sebulan the flash belum update penutup kisah hashim tu, apa jdnya dengan emaknya erni yg pe ...

ada sambung dah kak.
tapi dalam FB arkib angker negara
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-12-2017 12:49 PM From the mobile phone | Show all posts
asmimie replied at 13-5-2017 06:13 PM
Flash...ooo flash..meh la abiskan citer no..

sambung dalam FB kak
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2017 02:54 PM | Show all posts
theflash replied at 12-12-2017 12:47 PM
ada sambung dah kak.
tapi dalam FB arkib angker negara

wahh.. the flash tulis dlm tu ke skrg.. adui.. kalau x bgtau ni haruslaa hakak belek sini..

baru like page tu..

sambung baca sana laa.. hehe.. tq
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2017 01:50 AM From the mobile phone | Show all posts
theflash replied at 12-12-2017 12:49 PM
sambung dalam FB kak

Dah baca flash..seb baik folo awak kat fb
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2017 08:11 AM | Show all posts
baca kat fb bes
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2017 01:10 PM | Show all posts
dalam fb ? cemana nak cari... hakak ni buta IT skit..
Flash tolong ajarkan..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-12-2017 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
puanlina replied at 13-12-2017 01:10 PM
dalam fb ? cemana nak cari... hakak ni buta IT skit..
Flash tolong ajarkan..

cari FB Arkid Angker Negara

or search Dugaan Si Tukang Urut di FB search
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2017 04:53 PM From the mobile phone | Show all posts
tak jumpalah fb arkid angker negara
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-12-2017 09:29 PM | Show all posts
stars83 replied at 14-12-2017 04:53 PM
tak jumpalah fb arkid angker negara

bukak fb taip
theflash seram


Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 12:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Akk pon mengurut orang jugak.

Akak mula urut baca bismillah selawat....dah selesai baca bismilah ayat kursi.

Kdg2 lupa jugak.

Akak jenis kuat semangat dik. Kalau lepas urus jenazah akak tak mandi pon ok je

Korang jgn ikut akak lah
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 05:20 PM | Show all posts
green.purple replied at 7-7-2017 04:46 PM
betul...

hope xder yg salah paham..

Green.purple group berapa?
Yang bagi hadiah barang2 tajam tu..simbolik je..mudah2an ilmu yang diperolehi tu setajam barang tu, dlm diri kita (contoh : tajam pemikiran kita, tajam penglihatan kita dlm melihat sesuatu perkara).. Klu x bagi pun xde masalah. Tapi mmg adat la kita bagi cenderahati kat guru kita, sekadar menyatakan rasa terima kasih & penghargaan kita pada guru yang berkorban masa, tenaga, ilmu dan pengalaman mencurahkan ilmu dan yang penting mengembirakan hati guru..ilmu lebih berkat. ^_^
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2018 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Sgt mnarik
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-2-2023 05:52 PM GMT+8 , Processed in 0.218657 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list