CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 41497|Reply: 520

Persendakan Nama Watson Nyambek, Pengacara Mohon Maaf

[Copy link]
Post time 24-4-2017 08:46 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Duta lover at 24-4-2017 08:50 PM

]PETALING JAYA: Pengacara Ammar memohon maaf atas keterlanjurannya mempersendakan nama bapa bekas pelari pecut negara Watson Nyambek dalam sebuah program komedi Sukan Tak Sentral.
Ammar, 30, berkata, perkara tersebut menjadi pengajaran besar terhadapnya dan berjanji akan lebih peka dalam menjaga sensitiviti masyarakat.


"Dengan rasa rendah diri, saya ingin memohon maaf atas keterlajuran saya terhadap Watson dan keluarganya. Tanpa sedar kami telah mencalar nama baik mendiang bapanya.


"Segala panduan dan teguran akan dijadikan panduan buat saya menjalankan tugas di depan hari dan saya akan lebih peka dalam menjaga sensitiviti masyarakat pada masa akan datang," ujarnya menerusi laman sosial Instagram malam Ahad.


Menerusi program yang disiarkan pada malam Sabtu, hos program itu, Ammar mempersendakan nama bapa Watson dengan menyamakan dengan bunyi seekor binatang.
Perkara itu turut mendapat reaksi Watson sendiri yang menonton program itu di Facebook miliknya selain melahirkan rasa kecewa dan tersinggung dengan perbuatan menghina bapanya yang telah meninggal dunia tiga tahun lalu.


Reaksi Watson itu turut mendapat reaksi daripada netizen dan isu itu mula menjadi hangat apabila video rakaman program itu mula tersebar di laman sosial.
"Orang hina saya miskin, bankrap, tak ada apa saya terima, nak ketawakan saya apa boleh buat,nasib kita macam tu,tapi bapa saya bukan binatang untuk dipersendakan.” tulis Watson dalam Facebooknya.
Menurut laporan Bernama, Watson juga sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap program tersebut.
Ammar atau nama sebenarnya Azizul Ammar Abu Hassan berkata, dia menghormati atlet terkemuka tanah air itu yang telah mencipta nama dan mengharumkan nama Malaysia ke peringkat antarabangsa. Dia juga berjanji tidak akan mengulangi perkara berkenaan.


"Sekali lagi saya mohon maaf kepada semua dan akan pastikan kesilapan ini tidak akan berlaku lagi," ujarnya.
Terdahulu, Primeworks Studios Sdn Bhd (Primeworks Studios) turut mengeluarkan permohonan maaf kepada Watson dan keluarganya.



Sumber mstar
www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2017/04/24/ammar-mohon-maaf/


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2017 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka dia waktu sebut Nyambek tu memang muka minta pelempang. Muncung dia tu memang muncung berniat menghina. Aku yg tak ada kena mengena dgn watson pun boleh rasa bangsat nampak muka dia. Berlawak sampai ke luar batasan.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 08:54 PM From the mobile phone | Show all posts
klu hina bapa org.kena minta maaf dpn2 la.tkt dlm media wt pe
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Beliau mmg dh minta maaf depan2...tp klu x silap...watson tk terima..org besar promework pun turun serawak utk jumpa termsk amar...tp ttp watson tk terima permohanan maaf tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:01 PM | Show all posts
Samang jgn tak samang

peluang dpt duit free
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-4-2017 09:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Depan2 da weiii. Tp watson mmg tegas btul..bagus gak. Jdkan pengajaran kt pelawak2 yg jd host pasni. Rancangan ni pun da dibatalkan. Ammar pun kene ban dah. Sian gak heolss br kawen.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:02 PM | Show all posts
hancur terus masa depan uolss kalau mess with orang sarawak
satu negeri bersatu menentang gitu.. harus ko tak keluar rumah ammar..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Ammar dh kena ban ker?tu la..jgn ikutkn hati sgt nk melawak
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2017 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau orang kelantan terkenal dengan semangat assobiyahnya,

Aku lihat orang sabah sarawak terkenal dengan kesentapan mereka. Pantang dicuit satu negeri bergabung sentap dan lawan balik.

Ini pandangan aku lah. Ini aku cuit sikit janganlah ada orang belah2 sana sentap dan hencap aku pulak
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:09 PM From the mobile phone | Show all posts
tegas jgn x tegas..klu berkaitan dgn maruah n family..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:10 PM | Show all posts
Edited by achik2009 at 24-4-2017 09:12 PM

'Bukan sekarang...' [METROTV]



Mohd Rizal Abdullah
mohd.rizal@hmetro.com.my

Miri: "Mungkin satu hari nanti saya akan menerima permohonan maaf itu, tetapi bukan sekarang," kata bekas pelari pecut negara Watson Nyambek.

Watson berkata demikian pada sidang media di hotel di Miri hari ini selepas bertemu pengurusan Primeworks Studios Sdn Bhd(PWS) diketuai Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Ahmad Izham Omar.

Pertemuan itu turut dihadiri Azizul Ammar Abu Hassan pengacara rancangan Sukan Tak Sentral yang mencetuskan kontroversi apabila mempersendakan nama mendiang bapa Watson dalam rancangan itu.

Semalam, PWS yang diwakili Ahmad Izham memohon maaf kepada Watson.

Menurut Watson, dia masih belum dapat menerima perbuatan berkenaan yang dianggap keterlaluan.

Katanya, dia kini menyerahkan perkara itu kepada polis untuk tindakan seterusnya selepas membuat laporan polis hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak Datuk Dev Kumar dalam kenyataannya hari ini mengesahkan menerima laporan Watson Nyambek dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan.

Sementara itu, Ahmad Izham berkata, rancangan Sukan Tak Sentral dibatalkan serta merta manakala tujuh krew produksi termasuk pengacara dan penerbit rancangan itu digantung tugas.

Katanya Azizul Ammar digantung dalam tempoh yang belum ditetapkan.

“Dalam tempoh penggantungan itu, Ammar tidak akan dipanggil oleh mana-mana rancangan terbitan PWS.

"Perbuatan mempersendakan nama baik bapa Watson adalah salah dan tidak sepatutnya berlaku.

"Kami akui perbuatan itu menyinggung perasaan Watson dan seluruh keluarganya," katanya.

Katanya, pihaknya amat menghormati Watson sebagai seorang atlet yang banyak berjasa kepada negara.

Sementara itu, Ammar berkata, dia tidak mempunyai niat untuk mempersendakan nama mendiang bapa Watson.

"Saya memohon maaf kepada Watson dan keluarganya atas keterlanjuran berkenaan," katanya.

http://www.hmetro.com.my/node/224065



Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts
macam kesian pulak tgk dah berpeluk gitu .. tapi nak buat macam mana marrrr ..... kenalahhh yee terimaaa jadikan pengajarannn
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:15 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:17 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagus watson punya jawapan. Bukan sekarang. Damage has been done. Aku percaya watson bukan pendendam sangat tapi dia terluka. Harap ini jadi pengajaran. Jangan suka suka hina orang then simply minta maaf. Sepatutnya sebelum dia buat tu dia fikir 1000 kali. Kalau org yg beradab sekali kali pun dia takkan terpikir nak persenda nama bapa orang.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa sebut mbek..mbek tak sedar diri.haha.lps kena kecam baru nak insof
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2017 09:24 PM | Show all posts
Seniman Akan Ambil Tindakan Terhadap Ammar Titan
Diterbitkan: Isnin, 24 April 2017 2:01 PM

Zed Zaidi menyelar tindakan Ammar Titan yang mempersendakan nama bapa bekas pelari pecut negara, Watson Nyambek.


PETALING JAYA: Tindakan pengacara Ammar Titan yang mempersendakan nama bapa Watson iaitu Nyambek turut diselar oleh Persatuan Seniman Malaysia yang berhasrat mengambil tindakan terhadap artis itu.

Presidennya, Zed Zaidi berkata, pihak Seniman akan menyiasat perkara berkenaan dan tindakan disiplin akan diambil sekirannya Ammar merupakan ahli persatuan itu.
"Saya telah mengarahkan pengerusi biro dari persatuan Seniman Malaysia supaya menyiasat pekara ini.

"Sekirannya anda (Ammar) ahli Seniman hukuman dan tindakan disiplin akan menyusuli, segalanya akan bergantung kepada siasatan nanti," ujarnya.

Zed berkata demikian bagi mengulas isu pengacara program komedi Sukan Tak Sentral terbitan Primeworks Studios yang mempersendakan nama mendiang bapa atlet negara Watson Nyambek dengan menyamakan dengan bunyi seekor binatang iaitu kambing.



Watson Nyambek (tengah) bersama penyokong-penyokongnya di luar Balai Polis Pusat Miri.


Perkara itu turut mendapat reaksi Watson yang melahirkan rasa kecewa dan tersinggung dengan penghinaan itu apatah lagi bapanya telah meninggal dunia tiga tahun lalu.

Walaupun Primeworks Studios menerusi Ketua Pegawai Eksekutifnya iaitu Datuk Ahamd Izham Omar dan Ammar sendiri sudah memohon maaf, Watson dikatakan akan meneruskan hajat mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak berkenaan.

Dalam pada itu tambah Zed, perbuatan Ammar itu sebagai tidak profesional dan merupakan satu penghinaan kepada seorang yang banyak berjasa kepada negara.

"Saya percaya pengacara tersebut juga akan terasa apabila nama bapanya dipermainkan atau dihina apatah lagi bila orang tuanya itu sudah tiada, apakah perasaan anda ketika itu?

"Anda juga memperlekehkan nama bapa perlumba negara dengan bunyikan suara haiwan dan dari sudut persepsi masyarakat anda menyamakan bapa pelumba tersebut sebagai seekor haiwan.


Ammar turut memohon maaf atas ketelanjurannya itu.

"Adakah itu cara stesen TV mengajar anda untuk berbuat demikian apabila di kaca TV atau di radio? adakah ini di panggil professional menggunakan lawak bagi sebuah penghinaan dan tidak memikirkan sensitiviti rakyat Malaysia?" ujarnya.

Selain itu, Zed berkata, permohonan maaf yang dilakukan oleh stesen televisyen dan pengacara itu sendiri tidak cukup untuk membetulkan imej Watson.

"Segala permohonan maaf yang dilakukan oleh pihak stesen TV dan dari anda sendiri tidak cukup untuk membetulkan kembali imej dan kredibiliti pelumba negara tersebut.

"Anda pasti tahu... membina nama yang baik mengambil masa selama 20 tahun dan merosakkannya, hanya mengambil satu minit dan ia benar-benar memalukan," ujarnya.


Read more at http://www.mstar.com.my/hiburan/ ... UCwrGivizvp85mO5.99




Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-4-2017 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Gosip selingan.
Heolss baru kawen. Bini heolss ni ada hubungan ke dgn arja lee?

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelakar nya wartawan BH sebut primework jadi premwork
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Awatlah sentap sgt....dah minta maaf kan...bukan buat fitnah pun yg boleh buat oarang percaya walaupun tak benar...semua orang sentap kalu nama ayah diejek tapi dah pelbagai cara permohonan maaf dibuat siap ada yg hilang mata pencarian sebabkan hal ini...melampau sgt sentapnye..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-11-2022 03:38 AM GMT+8 , Processed in 0.114203 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list