Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
17631
View
494
Reply

[Penulis] ...coretan hati puisi syahdu...

[Copy link]

Author: seribulan    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 30-4-2017 12:47 AM | Show all posts
Hairan betul dgn sikap sesetgh org kan...dah buat onar berskala besar, tapi boleh acah-acah sesuci embunan pagi...tabik spring dgn ketebalan mukanya...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-4-2017 07:37 AM | Show all posts
Gendang gendang rebana ubi,
Jauh sangka tetapkan hati...
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2017 02:34 AM From the mobile phone | Show all posts
What's more fragile than a woman's heart?



A man's ego.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2017 10:36 AM | Show all posts
I wish I was as brave as a lion
To face the uncertainties in life
To stand up for myself
To express my feelings
Without having to worry
About what people might say

I wish I was as happy as a clam
Ever contented with what life has to offer
Ever grateful for what I already have
And not sighing at every hurdle
To cherish each precious moment
Before it is gone in the blink of an eye

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-5-2017 11:00 AM | Show all posts
Sana sini basikal...macam nak jadi empunya basikal jugak...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-5-2017 11:52 AM | Show all posts
Turunlah hujan nyamankan suasana,
Bila rindu awak rasa serba tak kena...
Reply

Use magic Report

Post time 2-5-2017 03:44 PM | Show all posts
Hujan turun dengan lebat sekali
Seakan-akan mengerti
Apa yang terpendam di dalam hati
Segala perit jerih, keringat tanpa henti
Bagi memastikan masa depan nanti
Terus bersinar bak matahari

Malang sekali
Ada yang iri hati
Atas kejayaanku setakat ini
Cubalah didik hati sendiri
Agar bersyukur ke hadrat Ilahi
Kerna sudah tertulis masing-masing punya rezeki

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-5-2017 05:51 PM | Show all posts
Panas dunia rasa tidak tertahan. Macamana nak tanggung bahang akhirat kelak.
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2017 06:30 PM | Show all posts
Payah betul nak didik hati ni supaya bersangka baik setiap masa. Dah cuba, bukan tak cuba. Sebab tu dah malas nak ambil tahu. Tapi susah jugak kalau tak ambil tahu langsung. I hate surprises. Haihhh....such is life...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-5-2017 08:47 PM | Show all posts
Terukir sebuah gubahan...yang kita bentuk dari abu kehancuran di masa dulu....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-5-2017 02:50 PM | Show all posts
madu lebah kampung madu kelulut
mari dibeli dari pak haji berkopiah
lamanya tak makan ayam dan pulut
hawa puasa buat semua nak jamah
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2017 03:25 PM | Show all posts
Dalam segala kekalutan ini
Cubalah kau fahami
Mesej yang telah disalah erti
Bayangkan kau berada di tempat ini
Mampukah kau tegak berdiri
Manakala maruah kau terpalit
Buat kesekian kali

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-5-2017 06:11 PM | Show all posts
Keropok lekor tergoreng sudah,
Jus oren jadi juadah minuman,
Bahang suhu tidak lagi rendah,
Ada tips kekalkan kenyamanan
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2017 04:35 PM | Show all posts
How nice to have a lavish lifestyle...
A wardrobe full of expensive garments
Designer shoes and handbags
Sets of intricate jewelleries
Sumptuous dinner every night
Extravagant vacations all year round
But wait...
Can all those things bring happiness?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2017 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Cinta itu penuh dengan segenap rasa..
Hormat...percaya dan juga setia..
Bila disakiti pedihnya berbisa...
Mampukah bertahan di hati kita...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2017 05:35 PM | Show all posts
Lumrah manusia...Bila di depan mata, yang nampak hanya sisi buruk seseorang. Buatlah seribu kebaikan sekalipun, namun yang diratib hanya keburukan yang satu.

Tetapi, pabila sudah tiada, barulah kehadiran orang itu amat dirindui. Kekadang hingga tak terbendung rasa rindu. Rasa kesal mula menyelubungi. Tidak cukup waktu yang diluang bersama.

Malangnya, segala-galanya sudah terlambat. Manusia tidak mampu untuk memutar masa. Jauh sekali untuk melawan takdir Allah yang maha Esa...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2017 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Seharian di sini
Mengingatkan ku kembali
Pada seribu kenangan yang pernah tercipta

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2017 07:06 PM | Show all posts
Edited by nafizzz at 7-5-2017 07:07 PM

Langkah demi langkah
aku semakin dekat
mengetuk pintu hati mu

tiba-tiba aku terjaga
semuanya mimpi belaka
huhuhu...


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2017 11:46 PM | Show all posts
Aku simpati akan nasib anak-anak sekarang. Rata-rata, kejayaan mereka diukur hanya dengan berapa bilangan A yang mereka perolehi. Bukan nak menidakkan kepentingan akademik. Tetapi seringkali sahsiah dan perilaku anak-anak kurang dititik beratkan.

Aku akui, kekadang aku tergolong di dalam kelompok itu. Sering rasa cemas tatkala menunggu keputusan peperiksaan anak-anak. Seolah-olah ianya penentu tunggal masa depan mereka. Maka berulang kali aku cuba tanamkan di dalam fikiran, bahawa pendidikan anak-anak perlulah seimbang. Kejayaan akademik dan sahsiah perlu seiring.

Yang paling penting, kita sebagai ibu bapa harus sama-sama menunjukkan minat atas usaha dan pencapaian anak-anak. Pastikan mereka tidak berasa keseorangan dan tahu bahawa walau apa yang terjadi, kita akan sentiasa berada di belakang.

"Taking a keen interest in the progress of your child is necessary and contributes towards a sound and healthy upbringing." - Mufti Ismail Menk

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2017 05:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Birthday anak tak lama lagi...agak2 apa hadiah yg sesuai ek? Yg x mahal dan x murah? Hadiahkn baju raya je ok x? maklumlah dh nak raya kan..apa2 pun doa sentiasa mengiringi setiap langkahmu sayang

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.084217s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list