Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
17603
View
494
Reply

[Penulis] ...coretan hati puisi syahdu...

[Copy link]

Author: seribulan       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 7-3-2017 08:13 AM | Show all posts
Sejak semalam awak rasai terlalu hangat...bahang suhu sungguh merona...awak makan buah-buah yang dapat menepis iklim panas yang mencuba menjalar ke serata susuk...tidur terlalu lena kerana haba semalam melambatkan pergerakan hari ini...namun bahang suhu masih awak terasa...
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2017 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Unseen,unheard but always near,
Still loved,still missed and very dear..
Al-fatihah..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-3-2017 09:05 AM | Show all posts
Sukarnya awak bila ia menyuara hasrat...mudah sangat cipta perasaan...awak tidak mahu tidak menjernihkan keadaan...awak biar menemani dalam sisi-sisi gusar...itu sahaja yang termampu...perasaan itu bukan pintu gol...mampu dibolos begitu sahaja...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-3-2017 07:35 PM | Show all posts
Edited by seribulan at 8-3-2017 06:40 PM

WANITA HEBAT

Wanita hebat bukan karena dia cantik Wanita hebat bukan karena dia kaya
Wanita hebat bukan karena dia pintar
Dan bukan pula karena disampingnya ada lelaki kacak dan kaya
     
Tapi wanita hebat adalah :
Wanita yang mampu terus berdiri  menyelesaikan masalahnya
Mampu berdoa dan percaya kepada Allah sumber kekuatan
Wanita hebat melukis kekuatan melalui proses kehidupan
Bersabar saat tertekan
Tersenyum saat hati menangis
Diam saat terhina
Mempesona karena memaafkan
Mampu membalut luka hati dengan sabar
Mampu memadam amarah dengan istighfar
Mampu menghapus dendam dengan maaf.

Slmt Hari Wanita

Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2017 10:15 AM | Show all posts
aku diam.....bukan kerana takut
bukan kerana menyerah, bukan kerana mengalah
bukan kerana lelah
aku diam kerana aku lapar  

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-3-2017 11:08 AM | Show all posts
awak rasa pagi ini agak memenatkan...dengan iringan opera China setiap malam dan kini pagi pun ada...ditambah dengan suhu yang masih hangat...namun kehangatannya menggerakkan diri menyudahkan tugas berbanding kesejukkan yang membuat diri alpa dan culas...
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2017 12:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Ujian sakit itu agar kita tambah kasih dan cinta pd-Nya. Dekat dan hampir dgn-Nya. Alangkah nikmatnya jika kita mencintai-Nya sepenuh hati dgn penuh keikhlasan. Memohon ampun dan berharap diberi kesempatan untuk jadi hamba-Nya yg dinanti dgn penuh kasih sayang di sana kelak meskipun terlalu byk masa yg tersia selama ini.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-3-2017 08:51 PM | Show all posts
Awak gembira dapat bahan bacaan baru...sedang membaca salah satunya...namun cuaca yang panas menjadikan diri agak malas...rasa nak meleap je awak ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 12:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Hujan renyai membasahi bumi....mata kuyu seakan tertutup... Sebenarnya mengantuk menguasaiii diriiii,  ayuhlaaaa katil bantallll selimuttt kejari aku lena dibuai mimpi

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-3-2017 12:52 AM | Show all posts
Baru terjaga dari lena. Jelajah 3 negeri hari ini. Urusan keluarga.

Baru dapat berita, kau pergi jua. Ku doakan kau damai di sana
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 06:54 AM | Show all posts
Allahu.  Hanya alfatihah mampu diberi. Moga rohmu tenang bersemadi.  Kiatkan iman dan juga hati. Giliran kita kan tiba jua nanti

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-3-2017 09:43 AM | Show all posts
Takdir awak tiada yang tahu. Hanya padaNya Perancang Agong. Awak lalui hari-hari satu persatu tanpa kenang sangat masa mendatang
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-3-2017 04:40 PM | Show all posts
I feel the thunder
I feel the lightning
I feel the rain
I feel the heat
I feel the cold
I feel everything
Except I can't feel you...
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2017 10:42 PM | Show all posts
I have a star in the sky.. but I miss the  little lamp that used to lit my house.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-3-2017 12:56 PM | Show all posts
Melewati tempat semadinya di awal pagi. Terasa kedamaian. Lapang hati
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-4-2017 09:08 AM | Show all posts
Awak akan ke sana. Rasa gerun namun antisipasi pun ada. Moga berjalan lancar semuanya. Dapat kaki pijak ke sana.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-4-2017 11:52 AM | Show all posts
no writings.
no readings.
no comments.

no you...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 11:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Setialah pada akarmu
Jangan memaksakan diri
Menjadi yang bukan kamu

Jujurlah pada dirimu
Jangan malu mengakuKalau memang tak mampu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-4-2017 05:45 AM | Show all posts
Salam,

Lama dah awak tak menulis.
Lama dah kehilangan jari-jari idea.
Lama dah hendak menyambung tapestri ayat-ayat.
Lama dah.

Noktah
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 08:44 AM | Show all posts
How I wish I can forgive
How I wish more that I can forget
But sadly..
There's too much water under the bridge

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.111686s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list