Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123
Return to list New
4229
View
59
Reply

[Pelbagai] Tabah hadapi kehidupan yang kudus ....

[Copy link]

Author: arinn    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 27-8-2017 11:05 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2017 10:23 AM | Show all posts
orang yang kuat dan sabar adalah orang yang berjaya menyembunyikan perasaan sedihnya kepada orang lain dan sentiasa mengukir senyuman dengan ikhlas.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2017 10:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2017 09:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Ya Allah
Kau tabahkan hati ku untuk menghadapi segala ujian dari Mu...

Ya Allah
Kau teguhkan lagi imanku untuk menghadapi segala ujian dari Mu...

Ya Allah
Kau tenangkan dan lapangkan lah segala derita yang aku hadapi dari Mu...

Ya Allah
Berikanlah aku kekuatan untuk hadapi segala ujian dari Mu...

Ya Allah
Kau sinarilah hari ini kepadaku dengan hari yang bahagia dan bersinar...

Ya Allah
Kau perkenanlah doaku ini...
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2017 09:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Ya Allah
Kau tabahkan hati ku untuk menghadapi segala ujian dari Mu...

Ya Allah
Kau teguhkan lagi imanku untuk menghadapi segala ujian dari Mu...

Ya Allah
Kau tenangkan dan lapangkan lah segala derita yang aku hadapi dari Mu...

Ya Allah
Berikanlah aku kekuatan untuk hadapi segala ujian dari Mu...

Ya Allah
Kau sinarilah hari ini kepadaku dengan hari yang bahagia dan bersinar...

Ya Allah
Kau perkenanlah doaku ini...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 05:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Tabah hadapi apapun ujian dan rintangan dalam hidup..kelak kegembiraan dan kebahgian yang tak disangka akan datang pada kita..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 05:25 PM | Show all posts
bertabah lah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 06:10 PM | Show all posts
Sedang menghadapi satu ujian yang besar. Kalau ikutkan hati, memang nak melangkah pun sukar. Tapi kita manusia, dikurniakan akal fikiran. Kalau ikutkan hati, mati. Jadi kena fikir guna akal yang diberikan. Kena betul2 fahami kenapa diberi ujian dan dugaan sebesar ini.  Apabila menghadapi dugaan selalu berpegang pada ayat ini:-

Allah tidak akan memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya (Al-Baqarah 286).

Kita mampu melalui dugaan yang diberikan. Kalau tak mampu, Allah tak akan beri dugaan itu.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 08:34 PM From the mobile phone | Show all posts
kata kata semangat
FB_IMG_1504614092684.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Untuk hari baru, jangan mulai dengan keraguan. Jangan katakan mungkin saya bisa melakukannya, tapi katakan saya bisa melakukannya. Kata mungkin membuat semuanya terlihat berat dan mustahil.

Ketika kata kata motivasi hidup dan tekad bersatu dalam diri, anda bisa melakukan hal yang tidak pernah bayangkan. Yakinlah bahwa suatu hari, kata kata motivasi hidupmu akan berubah menjadi kata kata motivasi sukses yang menginspirasi.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2017 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Bersyukur dgn ape yg ade...berani mengharungi cabaran..bersabar dgn ujian hidup..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2017 05:53 AM | Show all posts
Tidak ada penderitaan yg abadi, tidak ada kebahagiaan yg abadi. Kecuali bagi yg pandai bersyukur, selamanya ia akan merasakan kebahagiaan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2017 04:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Hidup ini penuh dgn cabaran dan dugaan..sentiasa berdoa semoga Allah swt permudahkan.selepas ujan pasti pelangi akan muncul akhirnya

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2017 05:21 PM | Show all posts
Allah nak kita belajar bersabar..
Allah nak kita belajar redha..
Allah nak dengar kita berdoa merayu pada-Nya..
dan Allah nak bagitau yang Allah ingat kita, sebab tu dia bagi kita ujian..

Percaya tak setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya.. setiap apa yg kita alami mesti bersebab.. Allah tak kan uji tanpa sebab.. Allah tak kan uji sesuatu yg kita tak mampu tanggung.. Allah bagi ujian sebab Allah nak bagi pahala kat kita..sebabbbbb Allah sayang kita

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2017 07:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Walau teruk mana pun dugaan yg kau terima,
Ingatla bahawa disetiap kesakitan yg diterima,
Pasti akan terbit keindahan yg Allah mahu beri

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2017 08:16 PM | Show all posts
damaged people are the wisest !

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 06:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Sentiasa menjaga hati kita kerana ia mggambarkan diri kita sebenar dlm mgharungi perjalanan hidup ini......jgn sesekali berputus asa dlm mengharungi hidup ini...ada org yg lebih susah dri kehidupan kita tetap teruskan perjalanan hidup mereka....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 12:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang kudus macam yang bagis kottttt haha
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 06:34 PM | Show all posts
tambah tambah tambahh matter
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.095118s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list